MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 ESKİŞEHİR ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

AİDAT ÖDEME FORMU

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 BİLECİK   ESKİŞEHİR   KÜTAHYA 
 

 
 
 
 
2013 YILI EN AZ ÜCRET TANIMLARI
 

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

ELEKTRİKLİ ULAŞIM SİSTEMLERİ SEMPOZYUMU VE SERGİSİ YAPILDI



 
Elektrik Mühendisleri Odası (EMO) Eskişehir ve Bursa şubeleri tarafından düzenlenen Elektrikli Ulaşım Sistemleri Sempozyumu ve Sergisi (EUSİS 2011) gerçekleştirildi. Açılışta konuşan EMO Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Göltaş, toplu taşımacılığın ve raylı sistemlerin önemini ortaya koyarken, ulaşım sistemleri ile enerji tüketimi arasındaki ilişkiyi de irdeledi. Sempozyum çalışmaları, 7-8 Nisan 2011 tarihlerinde Bursa’da, 9 Nisan 2011 tarihinde ise Eskişehir’de yapıldı.
 

EMO Bursa ve Eskişehir şubeleri tarafından, Uludağ Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Elektronik Mühendisliği Bölümü, İstanbul Teknik Üniversitesi Elektrik-Elektronik Fakültesi, Anadolu Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümün katkılarıyla düzenlenen sempozyumun açılışı 7 Nisan 2011 tarihinde Bursa Akademik Odalar Birliği Yerleşkesi‘nde (BAOB) yapıldı. Elektrikli ulaşım sistemleri konusunda üniversitelerde, kamu kurumlarında ve endüstride bulunan araştırmacıları, uygulamacıları ve karar vericileri bir araya getirerek çalışmalarını sunmak, önerilerini paylaşmak ve bilgi alışverişinde bulunmalarına yardımcı olmak amacıyla düzenlenen sempozyumun açılışında Sempozyum Yürütme Kurulu Başkanı R.Nejat Tuncay, EMO Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Göltaş, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Uludağ Üniversitesi Rektör Yardımcısı İrfan Karagöz, Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Yardımcısı Abdullah Karadağ ve Bursa Vali Yardımcısı Sabahattin Yücel söz aldı.

Sempozyumun açılışını yapan EMO Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Göltaş, EMO Bursa ve Eskişehir şubelerine, üniversitelere, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü‘ne, Türkiye lokomotif ve motor sanayine teşekkür ederek konuşmasına başladı. EMO Yönetim Kurulu Başkanı Göltaş, TMMOB ve odaların meslek alanları ile ilgili konularda siyasal iktidarlardan bağımsız olarak görüşlerini her ortamda ifade etmekten çekinmediklerini vurgulayarak, "TMMOB kuruluşundan bu yana doğruya doğru yanlışa yanlış deme refleksini göstermesinden kaynaklı saygın konumu ile varlığını sürdürmektedir" dedi. Göltaş, bünyesinde 45 bine yaklaşan elektrik, elektronik, bilgisayar ve biyomedikal mühendisini barındıran bir meslek örgütü olarak; Ulaştırma Bakanlığı ve TCDD bünyesinde son yıllarda raylı sistemlerin alt yapısını geliştirmeye dönük başta hızlı tren olmak üzere tüm elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekomünikasyon çalışmalarını ve bütün olarak demiryollarına verilen önemi takdirle karşıladıklarını kaydetti. Uzun yıllar içerisinde ihmal edilen hayati bir alanda yapılan doğru çalışmaları sahiplendiklerinin de altını çizen Göltaş, demiryollarının tarihsel gelişimine ilişkin şu bilgileri verdi:

"Demiryollarımızın tarihsel süreci ile ilgili kısa bir ufuk turu yapıldığında; Cumhuriyet öncesi 4 bin 136 km anahat demiryoluna sahip olan ülkemizin cumhuriyetin ilk yıllarında 1923-1950 yıllarına kadar olan dönemde 3 bin 764 km anahat inşaası ile yaptığı büyük atılımın ardından 1951-2002 döneminde sadece 945 km anahat ilavesi ile derin bir duraklama dönemi yaşadığı görülecektir. 50 yıllık duraklama döneminin ardından 2003-2010 yılları arasında 1076 km anahat, 867 km hızlı tren, 209 km konvansiyonel olmak üzere önemli bir yatırım sürecine girilmiştir. Bugün ülkemiz 8 bin 716 km‘si konvansiyonel ana hat ve 2 bin 332 km‘si tali hat olmak üzere toplam 11 bin 48 km konvansiyonel hat ve 867 km yüksek hızlı tren hattı olmak üzere toplam 11 bin 915 km demiryolu hattına sahiptir. Söz konusu ana hatların yüzde 91‘i tek hat, yüzde 9‘u çift hattır. Toplam hatların yüzde 26‘sı elektrikli ve yüzde 33‘ü sinyallidir."

Karayolu Merkezli Yatırımlar Dengesizliklere Yol Açtı

Cengiz Göltaş, dünyada kent içi ve kent dışı taşımacılığının birbiriyle uyumlulaştırıldığını, taşımacılık yollarının birlikte değerlendirildiğini, toplu taşımacılığı birincil kılan ulaşım politikalarının uygulandığına dikkat çekerken, "Ülkemizde ise yük ve yolcu taşımacılığındaki talepler; tüm ulaşım çeşitlerini kapsamayan, toplu taşımacılığı birincil kılmayan politikalar ile çözülmeye çalışılmaktadır" dedi. Göltaş, 1950‘li yıllardan itibaren, özellikle Marshall yardımının başlaması ile birlikte, Türkiye‘ye dayatılan ulaşım politikası uyarınca demiryollarının ihmal edildiğini; dışa bağımlı ve karayolları merkezli yatırımların ulaşım modları arasında aşırı dengesizliklere yol açtığını anlattı. Ülkemizdeki yük taşımacılığının yüzde 83‘ünün karayolu, yüzde 4.8‘inin demiryolu, yüzde 4.5‘inin denizyolu, yüzde 0.46‘sının havayolu ile; yolcu taşımacılığının ise yüzde 90‘ının karayolu, yüzde 1.80‘inin demiryolu, yüzde 0.30‘unun denizyolu, yüzde 8‘inin havayolu aracılığıyla yapıldığını kaydetti.

EMO Yönetim Kurulu Başkanı, ulaşım politikalarına ilişkin olarak şu eleştirileri gündeme getirdi:

"Karayolu taşımacılığına ağırlık verilmesinin yol açtığı yüksek maliyet ve yatırım maliyetlerindeki artış, verimsiz yol kullanımı ile arazi kayıpları, gürültü, çevre kirliliği meydana gelmiş; ekonomik olmayan irrasyonel yatırım kararlarıyla uzun yıllar içinde ülkemizde dengesiz ve çarpık bir ulaşım sistemi geliştirilmiştir. Karayolu merkezli, uzun vadeli planlamaya dayanmayan yanlış politikalar trafik güvenliği açısından da ciddi sorunlar yaratmıştır. Öyle ki, araç sayısı bakımından AB ülkelerinde alt sırada yer alan Türkiye, araç başına düşen kaza sayısı bakımından zirvede bulunmaktadır."

Enerji Verimli Ulaşıma Geçiş Zorunlu

Ulaşım politikaları ile enerji tüketimi arasındaki ilişkiye konuşmasında önemli bir yer ayıran Göltaş, dünya genelinde yılda tüketilen toplam enerjinin yüzde 19‘unun ulaşımda kullanıldığına ve bu oranın 2030‘da yüzde 50‘ye yaklaşacağının öngörüldüğüne dikkat çekti. "Hem enerji kaynaklarının kullanımı açısından, hem de sera gazı emisyonlarının kontrol altında tutulması açısından ulaşımda enerjinin verimli kullanıldığı yöntemlere geçiş zorunlu hale gelmiştir" saptamasını yapan Göltaş, bir kamu hizmeti olan ulaşımdan, belirli standartları karşılayacak şekilde herkesin yararlanmasını sağlayıcı politikaların hayata geçirilmesi gerektiğini vurguladı. Ulaşımın güvenli, ekonomik, çevre dostu, hızlı ve konforlu olması gerektiğinin de altını çizen Cengiz Göltaş, özel araç kullanımının yaygınlığının da etkisiyle trafik sıkışıklıkları nedeniyle karayolunun ulaşımı yavaşlattığı ve yolcuların can güvenliğini de tehlikeye soktuğunu söyledi. Göltaş, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre 2009 yılında karayollarında gerçekleşen 1 milyon 53 bin 346 kazada 4 bin 324 kişi hayatını kaybettiğini, 201 bin 380 kişinin de yaralandığını kaydetti.  

EMO Yönetim Kurulu Başkanı, maliyet analizinin de ulaşım planlamasındaki önemine işaret ederek, şu bilgileri verdi:

"Özelleştirme İdaresi Başkanlığı‘na göre kilometre başına ortalama yapım maliyeti otoyollar için 8.19 milyon dolar iken, hızlı tren altyapı maliyeti TCDD tarafından ortalama 4.53 milyon dolar/km olarak öngörülmüştür. 2010 yılında yapılan bir araştırmada; Türkiye‘de yolcu taşımacılığı yapım, bakım-onarım ve işletme maliyetleri toplamı hızlı tren için 3,762 kr/yolcu-km, konvansiyonel tren için 5,016 kr/yolcu-km iken; otoyol için 6,959 kr/yolcu-km, devlet yolu için 6,755 kr/yolcu-km olarak hesaplanmıştır. Ortalama yük taşımacılığı maliyetleri konvansiyonel tren için 2,023 kr/yolcu-km, devlet yolu için 7,151 kr/yolcu-km‘dir."

Enerji Verimliliğinde Demiryolu Avantajı

Demiryolu ulaşımının enerji verimliliği açısından diğer ulaşım türlerine göre çok daha avantajlı olduğunu vurgulayan Göltaş, Uluslararası Enerji Ajansı‘na göre yük taşımacılığında enerji yoğunluğunun dünya ortalamasının, karayolu ulaşımı için 3.5 MegaJoule/ton-km iken, demiryolu ulaşımı için bu değerin 0.25 MegaJoule/ton- km olduğunu bildirdi. "Bu durum, demiryolu ulaşımının sera gazı emisyonuna katkısının da karayoluna göre çok düşük olduğunu göstermektedir" diyen Göltaş, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Uluslararası Demir Yolu Birliği ve Avrupa Komisyonu verilerine göre, 2005 yılında AB üyesi ülkelerde karbondioksit emisyonunun yüzde 27‘si ulaşımdan; bu yüzde 27‘lik bölümün yüzde 72‘si karayolu, yüzde 15‘i deniz ve akarsu, yüzde 12‘si havayolu ve sadece yüzde 1.6‘sı demiryolu ulaşımından kaynaklanmaktadır. Karayolu ulaşımında yolcu başına karbon emisyonu, demiryolu ulaşımındakinin dört katı; 1 ton yük başına karbon emisyonu ise demiryolu ulaşımındakinin sekiz katıdır. Elektrikli trenlere geçiş, ulaşımda fosil yakıt ihtiyacını ortadan kaldırmanın yanı sıra hareket sırasında sera gazı emisyonunu sıfır seviyesine çekmiştir."

Göltaş konuşmasında, demiryolu ulaşımında alan kullanımının da karayoluna göre daha verimli olduğuna dikkat çekti. BM Çevre Programı 2002 Demir Yolu Raporu‘na göre şehir içi raylı sistemlerde birim genişlik başına yolcu taşıma kapasitesinin, karayolundaki otobüslerin altı, özel araçların kırk beş katı olduğu bilgisini veren Cengiz Göltaş, raylı sistemlere ilişkin olarak şunları söyledi:

"Trafiğin yoğun olduğu kalabalık şehirlerde, özellikle işe giriş-çıkış saatlerinde raylı sistemler şehir içinde hızlı ulaşım seçeneği olarak öne çıkmaktadır. Bunun yanı sıra ülkemizde de iki yıldır kullanılmakta olan yüksek hızlı tren benzeri ulaşım sistemleri, hız üstünlüğü nedeniyle şehirlerarası karayolu ulaşımının yerini almaktadır. TCDD‘nin son açıklamasına göre, Ankara-Eskişehir arasındaki yüksek hızlı tren seferleri, iki şehir arasındaki yolcu trafiğinin yüzde 72‘sini taşımaktadır."

Göltaş sözlerini, "kamusal planlama yaklaşımının simgesi olan ve 21. yüzyılda insanlığın ulaşım hizmetlerinde adil ve ortak  kullanımı, güvenlik, refah ve çağdaş yaşamı  temsil eden demiryollarına verilen önemin her geçen dönemde daha da artması dileğiyle" tamamladı.

Yaklaşık 300 katılımcının hazır bulunduğu sempozyum açılışının ardından çağrılı bildiri sunumları yapıldı. Prof. Dr. Sıddık Yarman‘ın "Raylı Ulaşım Sistemlerinde Teknoloji Ufuk Turu" sunumunun ardından aynı konuda TCDD Genel Müdür Yardımcısı İsa Apaydın da sunumunu gerçekleştirdi. Öğleden sonra da Prof. Dr. R. Nejat Tuncay "Elektrikli Karayolu Taşıtlarında Teknolojik Ufuk Turu" isimli çağrılı bildirisini sundu.

Oturum Başkanlığı‘nı Prof. Dr. Adnan Kaypmaz‘ın yaptığı "Elektrikli Karayolu Taşıtlarında Yakın Gelecek Uygulamaları" konulu panelde TÜBİTAK MAM, TOFAŞ, RENAULT, İNCİ Akü ve MUTLU Akü kurum ve firma temsilcileri, "elektrikli karayolu taşıtları, üretim süreçleri, şarj sistemleri, batarya teknolojileri ve dünya uygulamaları ile ülkemizdeki gelişmeler ve yakın gelecek uygulamaları" hakkında bilgiler paylaşıldı.

Panel sonrası Bursa Ulaşım Toplu Taşım İşletmeciliği‘ne (BURULAŞ)  teknik bir gezi düzenlendi.

Sempozyum sırasında OYAK RENAULT ve TOFAŞ A.Ş ile toplam 6 sektör firmasının ürünlerini tanıttığı sergi stantları da katılımcılar tarafından büyük ilgi gördü.

İkinci gün çalışmalarını da Bursa‘da sürdüren sempozyum, üçüncü gün Eskişehir‘de çalışmalarını tamamladı.

Sempozyumun Eskişehir bölümünde;

Yaklaşık 400 kişinin katıldığı sempozyumun açılış konuşmasında, Elektrik Mühendisleri Odası Eskişehir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Levent Egüz, Elektrik Ulaşım Sistemleri Sempozyumu‘nun geleneksel olması gerektiğini dile getirdi.

Elektrik Mühendisler Odası ile Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları‘nın birlikte çok önemli bir konferans başlattıklarını söyleyen Elektrik Ulaşım Sistemleri Sempozyumu Yürütme Kurulu Başkanı Prof. Dr. Sıddık Yarman, "Eskişehir son yıllarda birçok konuda öncü bir kent. Tarihinde birçok başarıya imza atmış TÜLOMSAŞ‘ta güzel çalışmalarına devam ediyor." dedi.

7 Nisan 2011‘ de Bursa‘da açılışı yapılan sempozyumun, en önemli ve stratejik ayağının Eskişehir‘e bırakıldığını dile getiren Elektrik Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Göltaş, vizyonuna büyük hedefler koyan TÜLOMSAŞ‘ın, gelecek yıllarda Yüksek Hızlı Tren yapımına başlayacağına da inandıklarını söyledi.

Geçmişte karayolları geliştirilirken, demiryollarının gelişiminin ihmal edildiğini belirten Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Savaş Özaydemir, "Gelişmekte olan demiryolu yatırımlarından hem sanayicilerimiz hem de elektrik mühendislerimiz azami fayda sağlamak için ciddi fırsatlar yaratmalı ve cesur olmalı." şeklinde konuştu.

Ülkemizde son yıllarda demiryollarının güçlü bir şekilde gündeme gelmesinde, 2003 yılından sonra yeniden Demiryollarının bir devlet politikası olarak belirlenmesinin büyük bir payı olduğunu söyleyen TÜLOMSAŞ Genel Müdürü Hayri Avcı, "Yine bu dönemde dünyada bir güç ve prestij projesi olarak da kabul edilen Yüksek Hızlı Tren ile bizleri tanıştıran yeni bir vizyon tanımı yapılmıştır. Bu sempozyumun Eskişehir ve Bursa‘da yapılması, otomotiv ve demiryolu, çeken ve çekilen araç imalat sektörlerindeki gelişmiş iki şehir için çok önemlidir. Her iki sektörde sağlanacak gelişmeler ülke ekonomisine büyük katkılar sağlayacaktır." dedi.

TÜLOMSAŞ Genel Müdürü Hayri Avcı, açılış konuşmasının ardından Demiryolu Araç Sektöründe Yurtiçi ve Dünya Pazar Analizi, Şirketin Hedef Yapılanması, Otomobil ve Lokomotif Sektörüne Farklı Bir Bakış, Demiryolu İmalatında İleri Teknoloji Kullanımı konularında bir sunum gerçekleştirerek TÜLOMSAŞ‘ın şirket profilinden bahsetti.

Konuşmasına, Elektrik Ulaşım Sistemleri Sempozyumu‘nun ulaşım sektöründe ülkemizin ilklerine imza atan, şehrimiz ve ülkemizin gururu TÜLOMSAŞ‘ta düzenlenmesinden dolayı duyduğu memnuniyeti ifade ederek başlayan Vali Mehmet Kılıçlar, günümüz toplumlarında daha konforlu, daha hızlı, daha güvenli, daha ekonomik ve çevreci ulaşım eğiliminin giderek yaygınlaştığını dile getirdi. Yüksek Hızlı Tren‘in Ankara-Eskişehir arasında 1 yolcu için sadece 1 liralık elektrik kullandığını söyleyen Vali Mehmet Kılıçlar, "4 kişilik bir otomobille Ankara‘dan Eskişehir‘e gelirseniz, bir kişi için yaklaşık 4 litre benzin, yani 16 lira harcıyorsunuz. Üstelik akaryakıt nedeniyle kişi başı atmosfere 3172 gr karbondioksit salınmaktadır. Elektrikli sistemler artık hayatımızın bir parçası olacaktır. Türkiye, son yıllarda geç de olsa, başta elektrikli demiryolu hatları olmak üzere, demiryollarının modernizasyonuna yönelik atılımlarla adından söz ettirmektedir. "Anayurdu demir ağlarla ördük, dört bir baştan" mısrasını tam anlamıyla hayata geçirmektedir. Türkiye‘nin demiryolu ulaşımında elektrikli hat oranı son yıllardaki ivme ile %26‘ya yükselmiştir. Dünyada hızlı tren teknolojisini kullanan 8. ülke olarak, ulaşım alanındaki başarılarımız Cumhuriyet‘in 100. yılında milli gururumuzun eserleri olacaktır." dedi.

Açılış ve protokol konuşmalarının ardından "Elektrikli Raylı Ulaşım Sistemlerinde Teknolojinin Gözden Geçirilmesi" ve "Türkiye‘de Raylı Sistemler Konusunda Gelişmeler ve Sanayi Üzerine Etkileri" konulu iki oturum gerçekleştirildi. Oturumların ardından TÜLOMSAŞ ve Devrim Arabası‘na teknik gezi düzenlenirken, kent turu ile sempozyum sona erdi.

 



TORBA YASA TEKLİFİNİ GERİ ÇEKİN

23.11.2020
 


Çok Okunanlar


Okunma Sayısı: 818


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.