YEDAŞ‘ın Fatura Açıklamasından İkna Olmadık ! EMO Samsun Şube Basın Açıklaması - 16 Haziran 2011 YEDAŞ‘ın son zamanlarda abonelerine; EPDK Müşteri Hizmetleri Yönetmeliğinin Madde 21 (c) fıkrasında "Perakende satış lisansı sahibi tüzel kişi tarafından düzenlenen ödeme tarihinden en az on gün önce müşteriye tebliğ edilir." hükmüne uymayan faturalar düzenlediğini 9 Haziran tarihli basın açıklaması ile kamuoyuna duyurduk. Ve aynı basın açıklamasında YEDAŞ‘ın fatura ödeme tarihlerinin ilgili yönetmeliklere aykırı olarak kısa tutulması ile aboneler üzerinde psikolojik bir baskı yaratıldığını belirterek, YEDAŞ‘ı yönetmelikleri aboneler lehine uygulamaya çağırdık. Ancak 11 Haziran tarihli pek çok yerel gazetede çağrımızın ve uyarılarımızın yanıtlanması yerine Odamıza karşı halkı yanıltma suçlaması okuduk. EMO ve bağlı olduğu TMMOB; mühendislik ve mimarlık mesleğinin üye toplum ve ülke yararlarına göre uygulanması ve geliştirilmesi için gerekli çabaları göstermek, diğer meslek Odaları, üyeleri ve halkla ilişkilerinde dürüstlüğü ve ahlakı korumak ilkesi ile çalışmalarını sürdürmektedir. Odamızın ve TMMOB‘nin bu duruşuna destek vermek amacıyla pek çok Oda, Sendika temsilcisinin ve Tüketici koruma derneklerinin yanısıra sivil toplum örgütü temsilcisi bugünkü basın açıklamasında aramızdalar. YEDAŞ‘a tekrar soruyoruz; EPDK yönetmeliklerine uymayan faturalar için nasıl bir önlem alınacaktır? Hatalı faturalardan bugüne kadar gecikme cezası alınmış mıdır? Alınmış ise abone mağduriyetleri için ne gibi bir uygulama yapılacaktır? Fatura okuma süreleri son aylarda öne çekilmektedir, 2011 yılı için abonelere toplam kaç fatura gönderilmesi planlanmaktadır? EMO olarak polemik için zamanımız yok, niyetimizde yok, vatandaşların fatura şikayetleri için tüketici derneklerinin ve ilgili kurum ve kuruluşların gerekeni yapacaklarını düşünüyoruz. Saygılarımızla... Elektrik Mühendisleri Odası Samsun Şubesi
|