MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 İSTANBUL ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

İŞ VE ELEMAN ARAYANLAR

   · 

SMM NEDİR?

   · 

ÖLÇÜM VE BİLİRKİŞİLİK İÇİN BAŞVURU

   · 

YAYIN SATIŞ VE KİTAP LİSTESİ

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 EDİRNE   İSTANBUL   KIRKLARELİ   TEKİRDAĞ 
 

 
MİSEM EĞİTİMLERİ
 

EMO İstanbul Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 81

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

43. DÖNEM ELEKTRİKLİ ARAÇLAR VE RAYLI SİSTEMLER KOMİSYONU BİLGİLENDİRMESİ


 
43. Dönem Elektrikli Araçlar ve Raylı Sistemler Komisyonu tarafından 2022-2024 arası iki yıllık çalışma dönemindeki faaliyetlere görüş ve öneriler içeren bir bilgilendirme yapıldı. Bilgilendirmenin tamamına haberimizin devamından ulaşabilirsiniz.
 

 

 

43. Dönem (2022-2024)
Elektrikli Araçlar ve Raylı Sistemler Komisyonu Bilgilendirmesi

Temmuz 2023, haberlerde hava sıcaklıklarının rekor kırdığını yazıyor.  Dünyanın ve ülkemizin farklı bölgelerinde seller, toprak kaymaları, geniş orman yangıları ve pek çok aşırı doğa olayları neredeyse tüm kanallarda gösteriliyor.

5 Şubat 2024 tarihinde yaz mevsimini yaşayan güney küre ülkesi olan Şili tarihinin en büyük orman yangınları ile boğuşuyor, yangınlar yerleşim yerlerine sıçrayarak halkı evlerinden ediyor.

11 Şubat 2024 tarihinde, bu kez ülkemizde, kış ortasında haber kaynakları çeşitli bölgelerde yaşanan orman yangınlarını haber yapıyorlar.

Peki neden böyle olaylar yaşıyoruz? Dünya 2nci Endüstri Devrimi ile kömür ve petrol ürünlerini ısı ve elektrik enerjisini üretmek için kullanırken bu işlem sonucu ortaya çıkan karbondioksit, azot oksit ve metan gazları atmosfere karışarak sera etkisi yapmaya bunun sonucunda da dünya ısınmaya başladı. Bilim adamlarının uyarıları ve Birleşmiş Milletlerin çalışmaları ile uluslararası toplantılar yapıldı ve insanlığın sonunu getirebilecek kadar büyük bir sorun olan iklim değişikliğinin etkilerinin azaltılması ve uyum sağlanması için değişik politikaların yapılması karara bağlandı.

Hem "etkilerin azaltılması" hem de "uyum sağlanması" politikaları pek çok disiplinin olduğu gibi mühendislik disiplinlerinin de dâhil olmasını gerektiriyor. Özellikle elektrik enerjisi sistemlerinin daha etkin kullanılması, yenilenebilir kaynakların şebekeye entegrasyonu, enerji verimliliğin artırılması, ulaşımın elektrifikasyonu ve daha aklımıza gelecek pek çok konuda dünya inanılmaz bir dönüşüme başlamış durumda ve hızla ilerliyor.

Ülkemizin en büyük şansı, pek çok ülkede göremediğimiz ve tüm mühendisleri çatısı altında toplayan TMMOB gibi bir örgütün olması. Çünkü bu değişim sürecini yönetebilmek, süreçlerin teknik taraflarını tüm mühendislik disiplinleri açısından sorunsuz götürebilmek ve çatısı altındaki tüm mühendislerin bu hızlı değişime ayak uydurabilmelerini sağlamak çok etkin bir koordinasyon gerekmektedir.

Güneş, rüzgâr ve hidroelektrik gibi ülkemize verilen çok değerli yenilenebilir enerji kaynaklarından elde edilen elektrik enerjisi yine ülkemizde satılan elektrikli taşıtların ihtiyaç duyduğu elektriği fazlasıyla karşılamak zorundadır.  Aksi durumda elektrikli taşıtlar, iklim ve karbon salınımı açısından beklenen faydayı sağlayamaz. Öncelikle kamunun daha sonra ise mühendislerin bu bilinçle hem üretim hem araç satış noktasında gerekli tedbirleri alması elzemdir.

Bu dönüşüm sürecinde özellikle elektrik enerjisinin yenilebilir kaynaklardan üretilmesi ve ulaşımın elektrifikasyonu ile ilgili olarak Elektrik Mühendisleri Odası (EMO) kendi çalışma alanına giren konularda kamuyu, mühendisleri ve mühendis adaylarını bilgilendirecek çalışmalar yapmaktadır.

Özellikle ulaşımın elektrifikasyonu konusu elektrikli taşıtların artan satışları nedeniyle sadece halk tarafından değil, TMMOB bünyesindeki tüm mühendislik alanlarının bile ilgisini çekebilecek bir niteliğe sahiptir.

Ulaşımın elektrifikasyonu ile artık "motorlu taşıtlar" bundan böyle "elektrikli taşıtlar" olarak adlandırılmakta ve elektrik mühendisliği disiplini haklı olarak bu konuda gittikçe daha fazla söz sahibi olmaktadır. Ancak, elektrik motoru, akü yönetim sistemi, taşıt kontrol sistemi, fonksiyonel emniyet, şarj sistemleri ve şebeke bağlantıları "elektrik mühendisliği" alanına girerken; piller, pillerin yangın güvenlik sistemleri "kimya mühendisliği" alanına; taşıt yazılımları "bilgisayar mühendisliği" alanına ve aktarım mekanizmaları, mekanik-hidrolik kısımlar ve bazı aksamlar da "makine mühendisliği" disiplinine girmektedir.

EMO İstanbul Şubesi ve Elektrikli Araçlar ve Raylı Sistemler Komisyonunun bulunduğu tüm şubelerde yapıldığı gibi, elektrik mühendisliği alanına giren etkinlikler, eğitimler ve teknik çalışmalar gerçekleştirmektedir. EMO bu enerji dönüşüm sürecinde, üzerine düşen ağır görevin bilincini de taşıyarak, diğer mühendislik alanlarıyla birlikte bu çalışmalarını yapmakta ve hem kamuya hem de mühendislere tüm desteği sağlamaktadır.

Elektrikli taşıtlar artık elektrik şebekesinin bir parçası haline gelirken, motorlu araçlar yapısından tamamıyla uzaklaşıp, şebeke ile entegre olan akıllı mobil ulaşım üniteleri haline gelmektedirler. Bu yeni cihazların her ne kadar kullanım yöntemleri, mekanik aksamları ve dış şekilleri motorlu taşıtlara benzese de diğer tüm teknik özellikleri çok farklı bir yapıdadırlar.

EMO Elektrikli Taşıtlar konusunda Çin`den ABD`ye kadar dünyanın pek çok bölgesindeki değişiklikleri de takip etmektedir. Şarj istasyonları, şarj istasyonlarının şebeke üzerindeki etkileri, pillerin güvenliği, araçların bakımları, elektrik motorlarının teknik özellikleri, taşıtların bakım ve servisleri, araç üzerindeki elektronik aksam ve hatta yazılım gibi konularda ilgili disiplinler ile de irtibat kurarak eğitim, teknik bilgilendirme seminerleri, teknik gezi, yönetmelik çalışmaları, standart çalışmaları, yönetmeliklerin hazırlanması ve pek çok benzeri teknik konuda yetkili kurumlarla iş birliği içindedir.

Elektrik motorlu taşıtların teknolojik gelişmesi bakımından Elektrik Mühendisleri Odası`nın kendi faaliyet alanına giren konularda yapılacak işlerin de bundan sonra EMO tarafından düzenlenmesi ve çalışmaların EMO kurullarınca yönetilmesinde büyük fayda olacağı görülmektedir.

Elektrikli Şarj istasyonlarında karşılaşacak risklerin EMO tarafından belirlenerek öncelikle bu alanda çalışacak mühendislerin güvenliğini sağlayacak, sonrasında emniyetli şarj yapılabilmesi ile şarj istasyonların kaliteli ve emniyetli bir şekilde çalışmasını sağlayacak Yönetmeliğin hazırlanması kurulma ve çalışma izinlerinin EMO ve Şubeler tarafından onaylanarak verilmesi (buna sitelerde, binalarda kurulacak şarj üniteleri dâhil) can ve mal güvenliği için önemli bir görev olacaktır.

Elektrikli Araçlar komisyonu EMO İstanbul Şube`de 42nci dönemde kurulmuş ve kurulduğu günden itibaren teknik bilgileri kamu ve üyeleriyle paylaşmıştır. 42nci ve 43ncü dönem çalışma raporları internet sitesinde mevcuttur. Yapılan seminer çalışmaları ise İstanbul Şube
YouTube kanalında herkese açık şekilde bulunmaktadır. Bu dönem sadece İstanbul Şube tarafından yapılan tüm etkinlikler:

31 Ekim 2022, "Elektrik Motorları ve Sürücüler"

14 Kasım 2022, "Elektrikli Araç Pazar Durumu ve Şarj Teknolojisi Ekosistemi"

26 Kasım 2022, "Metro A.Ş.`nin Esenler Yerleşkesine Teknik Gezi"

02 Aralık 2022, "Elektrikli Araçlarda Motor Seçenekleri ve Sürücüleri"

20 Mart 2023, "Güneş Enerjili Elektrikli Taşıtlar"

27 Mart 2023, "Elektrikli Araçlar Teknolojisi ve Uygulamaları Eğitimi"

28 Mart 2023, "Elektrikli Araçlar Teknolojisi ve Uygulamaları Eğitimi – Bakım ve Onarım"

11 Ekim 2023, "Elektrikli Şarj İstasyonları"

26 Ekim 2023, "Otonom Elektrikli Araçlar ve AR-GE Geçmişim"

09 Kasım 2023, "Elektrikli Şarj Teknolojilerindeki Son Trendler ve Yasal Düzenlemeler"

15 Kasım 2023, "Otonom Araçlarda Kullanılan Sayısal İşlem Birimleri"

 

42. Dönem çalışmalarımıza ise bu linkten ulaşabilirsiniz.

 

Elektrikli taşıtlar ile ilgili tüm elektrik ve elektronik aksamlar çok hızlı şekilde gelişmektedir. Yukarıda da belirtildiği gibi EMO bu alandaki gelişmeleri kamuya ve üyelerine ulaştırırken, kendi alanına giren konularda gerekli düzenlemeler için müdahil olmaktadır.

Kamunun ve üyelerimizin, artık Elektrik Mühendisliği`nin haklı olarak söz sahibi olacağı adından da anlaşılacağı üzere Elektrikli Taşıtlar ile ilgili teknik konularda odamıza ulaşmalarını önemle rica ederiz.

 

43. Dönem (2022-2024)
Elektrikli Araçlar ve Raylı Sistemler Komisyonu

 

 


 



TORBA YASA TEKLİFİNİ GERİ ÇEK

17.11.2020
 


Çok Okunanlar


ŞUBEMİZDEN İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ`NE ZİYARET

ŞUBEMİZ ESKİ YÖNETİCİLERİNDEN İBRAHİM AKSİN VEFAT ETTI

ŞUBE KOORDİNASYON KURULU GERÇEKLEŞTİRİLDİ

ŞUBEMİZDEN İKİTELLİ OSB`YE ZİYARET

Okunma Sayısı: 80


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.