Çankaya'da her üç asansörden birinin can güvenliği açısından tehlike oluşturduğu belirlendi. Asansörlerin yüzde 13'ünün ise kesinlikle kullanılamayacak durumda olduğu tespit edildi.
Asansör kazalarının önüne geçmek için yapılan denetimler sonucunda ilginç sonuçlar ortaya çıktı. Denetimlerin uygulandığı Çankaya bölgesindeki asansörlerin yüzde 13.05‘nin kesinlikle kullanılmaması gerektiği, yarısına yakının ise tehlikeli durumda olduğu belirlendi. Elektrik ve Makine Mühendisleri Odaları‘nın Ankara şubelerince oluşturulan " Asansör Kontrolleri Koordinatörlüğü", kamu sağlığı ve can güvenliği açısından büyük önem taşıyan, konut, okul, işyeri ve devlet dairelerindeki asansörlerin uzmanlarınca denetlenerek, teknik özellikleri ve güvenli olup olmadığına göre yeşil, mavi ve kırmızı etiketle işaretlenmesi uygulaması sırasında şaşırtıcı sonuçlar dikkat çekti. ÜÇTE BİRİ TEHLİKELİ ÇANKAYA‘DA Çankaya‘da bu yılın ilk on ayında yapılan denetimlerde incelenen asansörlerden yüzde 13.05 oranındaki bölümünün, mevcut durumuyla kesinlikle kullanılmaması gerektiği saptanarak, bunlara "kırmızı" etiket yapıştırıldı. Toplam sayısı 505 olan kırmızı etiketli asansörlerden 208‘inin sorununun giderildiği, 297‘sinin ise tehlike saçmaya devam ettiği bildirildi. Denetimlerde; bir kısım arızasının ivedilikle giderilmesi koşuluyla kullanılabilecek "mavi" etiketli asansör oranı da yüzde 20.8 çıktı. Kullanılmasında sakınca olmayan "yeşil" etiketli güvenli asansörlerin oranı ise yüzde 66.07 olarak belirlendi. Buna göre her üç asansörden biri, yurttaşların can güvenliği açısından risk taşıyor. Asansör Kontrolleri Koordinatörlüğü Birim Sorumlusu Ramazan Savcıözen, kazaların önlenmesi yönünde yaptığı uyanda, 2003 yılında yürürlüğe giren Asansör Yönetmeliği uyarınca bina sorumlularının, asansörün ayda bir defa düzenli bakımını ve onarımım yaptırması gerektiğine dikkat çekerek, "Hayatımızın vazgeçilmez bir aracı haline gelen asansörlerin tehlike saçmasını önlemek elimizdedir. İlgili yönetmelikler çerçevesinde Belediyelerin, Valiliklerin ve apartman yöneticilerinin önlem alması kazaları önleyecektir. Asansörler can yakan değil, can taşıyan sistemler olarak hayatımızda önemli yer tutmalıdırlar. Yetkililerin ve sorumluların da asansörlere önem vermesi durumunda can kayıplarının ortadan kaldırılması mümkündür" dedi. ETİKET YAYGINLAŞTI Savcısözen Ankara‘da, 2002 yılında 124 asansör kazası meydana geldiğini ve bu sayının 2003 yılında 104, 2004 yılında 112, 2005 yılında 159, 2006 yılında ise 65 olduğunu kaydetti. Savcıözen, asansörlerin teknik özellikleri ve güvenli olup olmadığına göre yeşil, mavi ve kırmızı etiketle işaretlenmesi uygulamasının da yaygınlaştırıldığını, Çankaya Belediyesi‘nden sonra, Hasanoğlan Belediyesi ile de bu amaçla bir protokol imzalandığını hatırlattı. Ramazan Savcıözen, belediye sınırları içindeki binalardaki asansörler denetimleri yapılarak, güvenlik-kullanabilirlik durumuna göre etiketleneceğini kaydetti.
|