MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 İSTANBUL ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

İŞ VE ELEMAN ARAYANLAR

   · 

SMM NEDİR?

   · 

ÖLÇÜM VE BİLİRKİŞİLİK İÇİN BAŞVURU

   · 

YAYIN SATIŞ VE KİTAP LİSTESİ

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 EDİRNE   İSTANBUL   KIRKLARELİ   TEKİRDAĞ 
 

 
MİSEM EĞİTİMLERİ
 

EMO İstanbul Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 81

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

PROF.DR.AZİZ KONUKMAN : 2021 BÜTÇESİ MECLİS TARAFINDAN İADE EDİLMELİDİR!


GÜNDEM

 
2021 Bütçe Tasarısının Anayasaya, yasalara ve teammüllere aykırı olarak hazırlanıp Meclise oldu bitti yapılarak sunulduğunu söyleyen Konukman, en basit şekil şartına bile dikkat edilmeden hazırlanan Bütçe Tasarısı’nın TBMM’in iradesini yok saydığını belirterek, Meclis’in bu tasarıyı iade etmesi gerektiğinin vurguladı.
 

22.10.2020 akşamı Tele 1 de Sayın Gökhan Kazbek‘in programı ardından Sayın Prof. Dr. Aziz Konukman‘a bütçe hakkında görüşlerini sorduğumuzda, aşağıdaki açıklamayı yapmıştır, üyelerimizin bilgisine sunulur. 

2021 bütçesi, 16 Ekim 2020 tarihinde Resmi Gazete`de yayımlanan program bütçe değişikliğinden sonra Meclis`e sunuldu. Sanki 16 Ekim`de program bütçeye geçildi, 17 Ekim`de bütçe hazır. Yani bütçe sanki bir günde hazırlandı. Yılbaşından 75 gün önce bütçenin sunulması zorunluluğu varken -ki bu 17 Ekim`e denk geliyor- böyle bir sunum yapılmadı ama 17 Ekim akşamı Strateji Bütçe Başkanlığı`nın sitesine böyle bir duyuru konmuş. Ama bu duyuruda da bütçenin olmazsa olmazı olan ekler yoktu. Ekler ancak sonradan Plan Bütçe Komisyonuna gelmiş ama hala Meclis sayfasında bu bütçenin bilgisi ve ekleri bulunmuyor. Halen bu eklerin arasında borçlanma tablosu , yıllık rapor gibi orta vadeli kalkınma raporu gibi çok önemli ekler bulunmuyor. Peki bu nasıl oldu? İslim arkadan gelsin dendi. Nasılsa Meclis`ten geçer diye düşünüldü. Strateji Bütçe Başkanlığına ve Maliye Bakanlığına talimat verildi. Siz Program Bütçeye göre hazırlayın dediler bütçenizi. Yani ortada program bütçe yasası değişikliği yokken bütçeyi buna göre hazırlattılar önden. Bunu nereden anlıyoruz? Daha da vahimi 8 Ekim 2020 tarihli Resmi Gazete`de Bütçe Çağrısı ve Cetveli yayımlandı. Girin bakın o günkü yayınlara, Cumhurbaşkanı diyor ki bu yılki bütçemiz Program Bütçeye göre hazırlanacak diyor. Bu ne demektir biliyor musunuz? Meclisi yok saymaktır. Meclis iradesini hiçe saymaktır. Çünkü hiç kimse bütçeyi hazırlayacak bürokratlara önden böyle bir talimat veremez. Memurlar böyle bir bütçe hazırlayamazlar çünkü yasal temeli yok henüz. Daha da vahimi şu: 8 Ekim`de bütçe çağrısı yapıyor ve kamu idarelerine diyor ki 13 Ekim`e kadar bütçelerinizi hazırlayın diyor. Yahu böyle bir çağrı olabilir mi? Beş günde kamu idarelerinin bütçesi hazırlanabilir mi? Bu mümkün olmadığı gibi bu durum 5018 sayılı Bütçe Kanunu`na da aykırı. Çünkü 5018 bunun için 15 günlük süre ayırmış. Bu durum Anayasaya aykırıdır, 5018`e aykırıdır, daha da önemlisi bütçe hakkını yok saymaktır. 

Bütçe Hakkı Türkiye Millet Meclisi`nin, yürütme organına milletin gelir ve giderlerini belirleme iradesi vermesi sonra da buradan gelen teklifi onaylaması demektir. Bu tarihi sıkıştırma, bütçe hakkını yok etme davranışı Meclis`in iradesini yok saymaktır. Bütçe yapma hakkı TBMM`nin Türk halkı adına en önemli sorumluluklarından biridir. Yüce Meclisin bu durumda bütçe görüşmelerine girmemesi, şekil şartları sağlanamadığı için bütçenin esasının görüşmesine girmiyorum demesi gerekir. Ben buradan Meclis Başkanına çağrı yapıyorum: Meclis Başkanının bu bütçe taslağını iade etmesi lazım. Biz program bütçeyi bu sene ancak gelecek sene uygulayabiliriz. Bürokrasi buna hazır değil, onun için bu alelacele hazırlanan bütçeyi görüşmeye açmayacağız demesi lazım. 

Bütçe teknik bir metin değildir, politik bir metindir, sınıfsal bir müzakere metnidir. Ama bu müzakere hiç zaman ayrılmayınca Bütçe metni bir dayatma halini alıyor. Bu durum sadece şekil şartlarını çiğnemiyor ayrıca içerik için verilecek mücadeleyi de yok ediyor. Böyle bir Bütçe tasarısının hemen Meclis tarafından iade edilmesi şarttır. Etmiyorsa Meclisin görüşüp bu Bütçe tasarısını reddetmesi lazım.



TORBA YASA TEKLİFİNİ GERİ ÇEK

17.11.2020
 


Çok Okunanlar


ŞUBEMİZDEN İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ`NE ZİYARET

ŞUBE KOORDİNASYON KURULU GERÇEKLEŞTİRİLDİ

ŞUBEMİZ EMO GENÇ ÜYELERİ EMO GENEL KURULU`NDA

ŞUBEMİZDEN İKİTELLİ OSB`YE ZİYARET

Okunma Sayısı: 144


Tüm Gündem

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.