MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 ANTALYA ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 ANTALYA   BURDUR   ISPARTA 
 

 
FORMLAR
 
ÖLÇÜM BASVURU DİLEKCESİ
 
ÜYELİK
 
SMM
 
TEMSİLCİLİKLER
 
İŞ VE ELEMAN ARAYANLAR
 

EMO Antalya Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 24

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

EŞGÜDÜM KURULU BASIN AÇIKLAMASI (22 HAZİRAN 2010): YASALAR, ÜLKENİN İHTİYAÇLARINA GÖRE DÜZENLENMELİDİR.


BASIN AÇIKLAMASI


 
Şube Başkan Yardımcımız İbrahim KÜCÜ'nün katıldığı 22 Haziran 2010 tarihinde Antalya İli Elmalı ilçesi Çığlıkara'da Meslek Odaları Eşgüdüm Kurulu tarafından "04.06.1985 tarihli 3213 sayılı Maden Kanununun, 10.06.2010 tarihli 5995 sayılı kanunla bazı maddeleri değiştirilerek, iptal edilmesi" hakkında yapılan basın açıklamasının tam metnine yazımızın devamından ulaşabilirsiniz.
 

BASIN AÇIKLAMASI

04.06.1985 tarihli 3213 sayılı Maden Kanununun, 10.06.2010 tarihli 5995 sayılı kanunla bazı maddeleri değiştirilerek, iptal edilen 2004 değişikliğinden  daha da geriye götürecek maddeler getirilmektedir. Yapılan değişiklik anayasanın 44.45.56.168.169. maddelerine aykırıdır.

YASALAR, ÜLKENİN İHTİYAÇLARINA GÖRE DÜZENLENMELİDİR.

Ülkemizde yasalar çok çabuk eskimekte ve yerine yeni bir  yasa koyma ihtiyacı doğmaktadır. Bunun pek çok nedeni bulunmaktadır.Yasa oluştururken tüm tarafların görüşlerinin yansımaması ve belli grupların taleplerinin birebir yer bulması  çıkan yasanın uygulanabilirliğini  zorlaştırmaktadır.

İnsanı ve insan emeğini merkeze koyan, bir yandan madencilik faaliyetlerinde kamunun etkin gözetim ve denetimini sağlarken, diğer taraftan söz konusu faaliyetlerin çevre ve ekosistemlerin korunmasını da gözeten, temel olarak ekonomik kalkınmaya ve yoksulluğun azaltılarak gelir dağılımının düzeltilmesi hedeflerine yönlendirilen bir "ulusal madencilik politikası" Maden Kanunu‘nun temeli olmalıdır. Bu husus, gerek toplumun yararı, gerekse madencilik sektörünün gelişimi bakımından son derece büyük önem taşımaktadır.

 Madenler, milyonlarca yılda oluşan, tüketildiğinde yenilenemeyen kaynaklardır. Bu nedenle  mutlaka etkin bir planlamayla  ülkenin ihtiyaçları göz önüne alınarak çevreye duyarlı bir şekilde ve kamu yararı öncelikli olarak üretilmelidir. Madencilik faaliyetlerinin kaynak kaybına yol açmadan, çevreyle barışık, akılcı ve ekonomik kurallara göre ve işçi sağlığı- iş güvenliği esasları çerçevesinde yürütülmesi ana hedef olmalıdır. Ancak, Maden Kanunu‘nda yapılan değişiklikler için ortaya konulan gerekçeler, ülkemizin ve madencilik sektörünün genel sorunlarını tam olarak kavramamış,  buna yönelik çözümler üretmeye yönelik hazırlanmamıştır. Piyasa ekonomisinin taleplerine göre düzenlenmiştir.

Genel olarak bakıldığında, ülkemiz madencilik sektörünün istenilen düzeyde gelişmemiş olmasının nedeni, yalnızca yürürlükte olan  Maden Kanunu değildir. Diğer pek çok alanda olduğu gibi, madencilik alanında da yol alamayışımızın belirgin nedenleri arasında; stratejik öngörüyle insan kaynakları planlamasını da göz önüne alan ulusal kalkınma modellerinin bir türlü geliştirilememesi, uluslararası finans kuruluşlarının güdümünde ekonomik ve sosyal politikaların uygulanması, özellikle son otuz yılda planlama düşüncesinin tamamen bir kenara bırakılmasıdır. Sorunların yanlış tespit edilmesinin, doğru olmayan çözüm arayışlarına ve dolayısıyla yeni sorunlara yol açması kaçınılmazdır. Yapılan yasa değişikliğinde de  sadece  şirketlerin kısa vadeli kazançları düşünülmüş, ulusal çıkarların göz önüne alınmamış olduğu görülmektedir

Cumhuriyetin kuruluşundan 2004 yılına kadar geçen 80 yılda 1500 maden ocağı ruhsatı verildiği,.son iktidar döneminde ise 42 binden fazla ruhsatın verildiği, lastikçilik yapan iktidar partisinin  Kayseri İl Başkanının 214 maden arama ruhsatına sahip olduğu, mecliste dile getirilmektedir. Ruhsatlanan alanların toplamı Türkiye yüzölçümünün 1/3‘ü kadardır. Özellikle kıymetli madenlerin ruhsatlarının tamamının yabancıların elinde olduğu düşünülürse Türkiye‘nin geleceğinin ipotek altında olduğu açıktır.

Yaşanan tüm bu süreçlerde orman alanlarında maden işletmeciliği girişimleri orman alanları üzerinde hızlı bir tahrip başlatmıştır. Genel olarak ülkemiz ve Toroslarda, özel olarak da Çığlıkara‘daki madencilik etkinliklerinin çevresel etkileri çok boyutlu olacaktır.

*Başta Toros sediri ve ardıç türleri olmak üzere son derece çeşitli ağaç, ağaççık ve otsu bitki türlerinin oluşturduğu orman ekosistemlerindeki her türlü canlı ve cansız doğal varlığı etkilenecek, yok olacaktır.

•·         Bu bölgede bulunan yaklaşık 723 bitki türünü ki, bunların bazıları Dünyada yalnızca Toroslarda doğal olarak bulunabilen türlerdir. 161 endemik bitki türünü, yine bu bölgede 59 kuş türünü, 17 sürüngen ve 19 memeli türleri etkilenecek,

•·         Toprak ve özellikle de yeraltı su dengesi etkilenecek,

•·         Yöre halkının ekonomik ve toplumsal olanakları ile kültürel gelenek ve görenekleri

olumsuz olarak etkilenecektir. Bu etkilerin bir kısmı uzun dönemde ortaya çıkacaktır. Bir kez ortaya çıktıktan sonra da kesinlikle geri dönüşü olamayacaktır. Madencilik etkinliklerinin çevresel etkileri yalnızca madencilik etkinliklerin yapıldığı alandaki ekosistemlerle sınırlı da değildir.

.                       Ocaklar nedeniyle, gündeme gelen yeni üretim ilişkileri ve yöreye yabancı sayılabilecek değer yargıları, ilerde toplumsal çatışmalara yol açabilecektir. Bu sürecin belirtileri şimdiden ortaya çıkmıştır. Abdal Musa‘nın türbesinin bulunduğu Tekke Köyünde ki Dur dağı eteklerine taş ocağı ruhsatı verilmesi  olayın önemini ortaya koymaktadır. Çığlıkara yöresinde,  Tekke Köyünden başka, Avşar, Zümrütova,  ve Armutlu köyleri ile Kokarotluk, Patlangıç, Tuzburnu, Bayındıroluğu ve Göllüalan çevresinde yüzlerce yılda oluşmuş çeşitli toplumsal ve kültürel yapılar, gelenekler ve görenekler vardır. Yörede izin verilen madencilik etkinlikleri bu yapıların, gelenek ve göreneklerin zaman içinde kendi iç dinamikleriyle değişme ve gelişmelerini engelleyecek, bu değişim ve gelişmeler dışsal etkilere göre gerçekleşerek  olumsuz yönde şekillenecektir

 

Çıkarılan madenler, kum ve çakıl insan yaşamını kolaylaştırabilir. Ormanlarımız, sularımız ve tarım alanlarımız ise yaşamın vazgeçilmezleri ve tam kendisidir. Asıl olan yaşamsa herkesin bu konuda aklını başına toplayıp çok geç olmadan bir kez daha düşünmesinde yarar vardır...   

En iyi yasa metni bile kötü uygulandığında büyük olumsuzluklara yol açabilmektedir. Bu yasa metninin ise baştan olumsuzluklarla dolu olduğu gibi Anayasaya  aykırılığı da açıktır. Bu nedenle tüm ilgilileri bu yasanın iptali için  göreve çağırıyoruz.  Çözüm tüm ilgililerin  yapımına katkı koyacağı, kamu yararının, ulusal çıkarların öncelikli tutulacağı bir yasanın yeniden yapılmasıdır. Saygılarımızla. 22/06/2010.

Meslek Odaları Eşgüdüm Kurulu Basın açıklamasına katılan Odalar:

Ziraat Müh. Odası          Makine Müh. Odası,              Antalya Barosu,   Gıda Müh. Odası Antalya şubesi                         Elektrik Müh. Odası,             Tabipler Odası, Kimya Müh. Odası Antalya İl Tem.                        Eczacılar Odası,                     Mimarlar Odası,

Veteriner Hekimleri Odası,                           Şehir Plancıları Odası             Jeoloji Müh. Odası ,Jeofizik Müh. Odası,                                   İnşaat Mühendisleri Odası,                Harita Müh. Odası

Antalya SMMM Odası,                                 Peyzaj Mimarları Odası       Maden Müh. Odası,     Orman Müh. Odası                                      Diş Hekimleri Odası,              Çevre Müh. Oda.                                                                                                                 Antalya il Tem.

 



TMMOB BAŞKANI EMİN KORAMAZ`IN ÜYELERİMİZE SESLENİŞİ

11.05.2020
 


Çok Okunanlar


23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI ÇELENK SUNMA TÖRENİNE KATILIM SAĞLANDI

ASANSÖR VE ELEKTROMEKANİK TAŞIYICILAR KOMİSYONU TOPLANDI

RAMAZAN BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN

EMO ANTALYA ŞUBESİ 16. DÖNEM I. KOORDİNASYON KURULU TOPLANTISI

TELEFERİK KAZASI HAKKINDA BİLGİLENDİRME

TMMOB ANTALYA İL KOORDİNASYON KURULU SEKRETERİ ŞABAN TAT OLDU (26 MART 2024)

YANGINLAR ÖNLENEBİLİR AFETLERDİR (03 NİSAN 2024)

ÜYELERİMİZLE KAHVALTI ETKİNLİĞİNDE BULUŞUYORUZ!

EMO VE MMO ANTALYA ŞUBELERİ ORTAK BASIN AÇIKLAMASI: “TELEFERİK KAZASI HAKKINDA GENEL DEĞERLENDİRME”

ENGELLİLER HAFTASI ETKİNLİĞİ: TEKNOLOJİNİN ENGELLERİNİ KALDIRIYORUZ (SEMİNER)

Okunma Sayısı: 1178


Tüm Basın Açıklamaları

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.