MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 ANTALYA ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 ANTALYA   BURDUR   ISPARTA 
 

 
FORMLAR
 
ÖLÇÜM BASVURU DİLEKCESİ
 
ÜYELİK
 
SMM
 
TEMSİLCİLİKLER
 
İŞ VE ELEMAN ARAYANLAR
 

EMO Antalya Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 24

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

EŞGÜDÜM KURULU BASIN AÇIKLAMASI (29.07.2010):ANAYASALAR TOPLUMSAL UZLAŞMA METİNLERİDİR.


BASIN AÇIKLAMASI

BASIN AÇIKLAMASI

 

            1982 Anayasa‘sı bugüne kadar 16 kez değiştirilmiş 17. kez yapılan değişiklikler için halkoylaması yapılacaktır.

            Anayasalar toplumsal uzlaşma metinleridir. Yapılırken toplumun tüm kesimlerinin özellikle değişiklik yapılan maddelerin ilgilendirdiği kurum ve kuruluşların görüşleri alınmalı katılımcılık sağlanmalıdır. Halkoyuna sunulan anayasa değişikliklerinde çoğulculuk ve katılımcılık sağlanmamış tam tersine yürütmenin bir dayatmasına dönüşmüştür. Hazırlanmasında uzlaşmanın olmaması genelde izlenen gerginlik ve kutuplaşma politikalarının da etkisi ile toplumda ciddi bir huzursuzluk oluşmuştur. Son gelişen olayları bu nedenle endişe ile izlemekteyiz.

            1982 Anayasa‘sının 140. maddesinde belirtilen ‘Hakimler ve savcılar idari görevleri yönünden Adalet Bakanlığı‘na bağlıdırlar.‘, veya 159. maddesindeki   ‘ HSYK ‘nın başkanı adalet bakanıdır, bakanlık müsteşarı kurulun tabii üyesidir.‘ maddeleri en çok tartışılan maddeler olmalarına karşın değişiklik yapılırken görülmemektedir. Bu maddeler varken yargı bağımsızlığından söz etmek mümkün değil iken kurul üyelerinin atamalarının da yasama ve yürütmenin ağırlığında yapılması varolan durumun daha da geriye götürülmesidir.

            YAŞ ve HSYK kararlarına yargı yolu getirildiği savunulurken, 53. maddede yapılan değişiklikle toplu sözleşmede uyuşmazlık çıkması halinde tarafların Hakem kuruluna başvurabileceği ve Hakem kurulunun kararının kesin olduğu belirtilmiştir. Bu çelişkiler yapılmak istenenin ne olduğunu açıkça göstermektedir.

            Anayasa mahkemesi ile ilgili yapılan düzenlemede, yasama ve yürütmenin, anayasa mahkemesini kontrole alma niyetini ortaya koymaktadır. Bir raportörün müsteşar yardımcısı görevine bir ay süre ile getirilip, bir ay sonra anayasa mahkemesi yedek üyeliğine atanması bu konuda yapılmak istenenin açık belgesidir. (Raportörün anayasa mahkemesine üye olarak atanma yasağına karşı)

            İletişim özgürlüğü, özel hayatın gizliliği ve adil yargılanma hakkı gibi en temel hak ve güvencelerin en ağır ve sistematik biçimde ihlal edildiği bir dönemde bu değişikliklerin yapılması endişe ve kaygıları daha da arttırmaktadır. 

            Yargı bağımsızlığı, kuvvetler ayrılığı olmadan hukuk devleti olmaz. Bağımsız yargı hukuk devletinin zorunluluğudur. Yargının, yasama ve yürütmenin denetiminde olduğu bir rejimin adı demokrasi olmayacaktır.

            Anayasalar kişilerin hak ve özgürlüklerini güvence altına alan belgeler olmalıdır. Bu anlamda kişi özgürlüğü için iktidarın bölünmesi yasama ve yürütmenin eylemlerine getirilen sınırlamaların yargı ile denetlenmesi yurttaş hak ve özgürlüklerinin güvencesidir. Kişi hak ve özgürlüklerinin güvenceye alınması, yargının yasama ve yürütmeden bağımsız olmasına bağlıdır.

            Diğer yandan yapılan anayasa değişikliği ile kapsam olarak en fazla maddenin değiştirildiği bu değişikliklerin tamamının halkoylamasına sunulması kuşku ve endişelerimizi daha da arttırtmaktadır. Bu kadar madde içinde istenilebilecek değişikliklerinde olması yapılmak istenen gerçek değişikliklerin gizlenmesidir.  Hazırlanma ve kabul sürecinde olduğu gibi uzlaşma ve katılımcılık halk oylaması sürecinde de yoktur. Bu nedenle yapılan halkoylaması halkın görüşünün sorulması değil, tıpkı 12 Eylül Anayasası gibi bir dayatma ve aldatmaca  olacaktır.

            Bir kez daha tekrarlarız ki herkesin bir gün hukuka, hukuk devletine, bağımsız yargıya ihtiyacı olacaktır.

            Katılımcı ve çoğulcu,temel bir uzlaşmaya dayanan, öznesinde insanın olduğu, herkesin insan gibi yaşamasını güvence altına alan, demokratik, eşitlikçi, özgürlükçü ve hukuk devleti ilkelerine uygun bir anayasa hepimizin özlemi ve dileğidir. Bu özlemin 1982 anayasasına yapılan makyajlarla gerçekleşmeyeceğinin farkındayız. Bu değişikliklerin eleştirilen 12 eylül anayasasının ömrünü uzatmaktan başka bir yararı olmayacaktır. Bu gidişe dur demek, yapılmak istenenlerin karşısında olmak her yurtseverin görevi olduğu gibi meslek odalarınında görevi olduğunun bilincindeyiz. Saygılarımızla. 29/07/2010

 

 

Antalya Meslek Odaları Eşgüdüm Kurulu     TMMOB İKK

Antalya Barosu,                                             Makine Müh. Odası,

Gıda Müh. Odası Antalya İl Tem.                Elektrik Müh. Odası,

Kimya Müh. Odası Antalya İl Tem.              Mimarlar Odası,

Veteriner Hekimleri Odası,                           Şehir Plancıları Odası 

Ziraat Müh. Odası,                                        Jeofizik Müh. Odası,

İnşaat Mühendisleri Odası,                           Peyzaj Mimarları Odası

Antalya SMMM Odası,                                 Maden Müh. Odası,               

Diş Hekimleri Odası,                                     Orman Müh. Odası                    

Harita Müh. Odası,                                        Eczacılar Odası,

Jeoloji Müh. Odası,                                       Tabipler Odası,                      

 

           



TMMOB BAŞKANI EMİN KORAMAZ`IN ÜYELERİMİZE SESLENİŞİ

11.05.2020
 


Çok Okunanlar


23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI ÇELENK SUNMA TÖRENİNE KATILIM SAĞLANDI

ASANSÖR VE ELEKTROMEKANİK TAŞIYICILAR KOMİSYONU TOPLANDI

RAMAZAN BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN

EMO ANTALYA ŞUBESİ 16. DÖNEM I. KOORDİNASYON KURULU TOPLANTISI

TELEFERİK KAZASI HAKKINDA BİLGİLENDİRME

TMMOB ANTALYA İL KOORDİNASYON KURULU SEKRETERİ ŞABAN TAT OLDU (26 MART 2024)

YANGINLAR ÖNLENEBİLİR AFETLERDİR (03 NİSAN 2024)

EMEĞİN, EMEKÇİNİN, ALIN TERİNİN ONURLU BAYRAMI 1 MAYIS`TA ALANLARDAYIZ!

ÜYELERİMİZLE KAHVALTI ETKİNLİĞİNDE BULUŞUYORUZ!

ENGELLİLER HAFTASI ETKİNLİĞİ: TEKNOLOJİNİN ENGELLERİNİ KALDIRIYORUZ (SEMİNER)

Okunma Sayısı: 1257


Tüm Basın Açıklamaları

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.