MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 ANTALYA ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 ANTALYA   BURDUR   ISPARTA 
 

 
FORMLAR
 
ÖLÇÜM BASVURU DİLEKCESİ
 
ÜYELİK
 
SMM
 
TEMSİLCİLİKLER
 
İŞ VE ELEMAN ARAYANLAR
 

EMO Antalya Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 24

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

ALIM FİYATI KÖTÜ, YERLİYE TEŞVİK İYİ (28.02.2011)


BASIN AÇIKLAMASI

ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI ANTALYA ŞUBESİ BASIN AÇIKLAMASI

  

ALIM FİYATI KÖTÜ, YERLİYE TEŞVİK İYİ

"Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Elektrik Enerjisi Üretimim Amaçlı Kullanımına İlişkin Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun" 1 yıl sonra tamamen yeniden düzenlenerek TBMM de görüşülmüş ve 08.01.2011 tarihli Resmi Gazete‘de yayınlanarak yürürlüğe girmiştir.

Yasa 2 yıl bekletildikten sonra Meslek Odamız ve diğer ilgili kesimlerin görüşlerini dikkate almadan yasalaşmıştır. İçerik olarak çevreye duyarlı, milli ve stratejik bir yaklaşım öngörmemektedir.

Dışa bağımlılığımızın önlenmesi adına ciddi bir adım içermemektedir. Elektriğin konforundan vazgeçemeyeceğimiz ama çevreye de bir o kadar duyarlı davranacağımız bir düzenleme yapılmamış olup, ormanların doğal ve tarihi sit alanları ile koruma alanlarının da GES, RES, HES amaçlı kullanımına imkân tanımaktadır.     

Yasanın bu hali güneş enerjisine dayalı elektrik üretimini desteklemekten uzaktır. Hem alım fiyatlarının düşüklüğü hem de hedeflenen kapasite, ülkemizin güneş enerjisi potansiyelinin yalnızca %0,3‘ne karşılık gelmektedir. Destekleniyor gibi görünüp kısıtlar ve sınırlamalar getiren bir yasa olmuştur.

Yasa ile Güneş Enerjisinden Elektrik üretimi için yıllık 600 MW sınırlaması getirilmiştir. "5000 MW başvuru olursa ne yapılacaktır? Lisanslar ilk müracaat edene mi verilecektir? Neye göre verileceği bellimidir?" gibi sorulara cevap bulunamamaktadır.

Bu yasadan beklenen en önemli husus alım fiyatlarıdır. Ancak buda beklentileri karşılamamıştır. 2005 yılındaki düzenlemede bu alım fiyatı RES ve HES için 5.5 cent idi, şimdiki düzenlemede 7,3 dolar cente dönüşmüştür. Değişen bir şey yoktur. Yenilenebilir Enerji alanının pazar büyüklüğünün yaklaşık 30 milyar $ olduğu bir ortamda; Yasa yatırım yapacak insanların beklentisine cevap vermemektedir. Düşük alım fiyatı nedeniyle kısıtlı öz sermeyesi bulunan yerli firmalar bu ortam karşısında yatırım yapamayacak olup ülkemizin yerli kaynakları da yabancıların eline geçecektir.

Yasanın olumlu tek noktası yeterli olmasa bile yerli sanayi üretimine teşvik getirilmesidir. Böylece pazarın en azından bir kısmı yerli sanayi tarafından kullanılmış olup yurt içinde kalacaktır. Ancak yerli sanayinin gelişmesi için planlı ve bilinçli sektörel yatırım teşviklerine ağırlık verilmeli, Enerji Ekipman üretimleri için gerekli destek mekanizmaları acilen gündeme alınmalıdır. Bu tip yatırımların özellikle, her türlü altyapısı ile hizmette olan Organize Sanayi Bölgelerine yönlendirilmesi son derece önemli bir husustur.

Dışa bağımlılığın azaltılması, yerli ve yenilenebilir enerji kaynaklarının değerlendirilmesi, arz güvenliğinin sağlanması, çevreye verilen zararın asgari düzeyde olması, enerji verimliliğinin yaşam biçimi haline getirilmesi için kamu eliyle planlama ve yatırım yapılmalı, özelleştirmeler durdurulmalıdır.  28.02.2011

 

  

                                                                                               İlhan METİN

                                                                                  Elektrik Mühendisleri Odası

                                                                         Antalya Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı



TMMOB BAŞKANI EMİN KORAMAZ`IN ÜYELERİMİZE SESLENİŞİ

11.05.2020
 


Çok Okunanlar


23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI ÇELENK SUNMA TÖRENİNE KATILIM SAĞLANDI

ÜYEMİZE MESLEKTE 25. YIL PLAKETİ TAKDİM EDİLDİ

ASANSÖR VE ELEKTROMEKANİK TAŞIYICILAR KOMİSYONU TOPLANDI

RAMAZAN BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN

EMO ANTALYA ŞUBESİ 16. DÖNEM I. KOORDİNASYON KURULU TOPLANTISI

TMMOB ANTALYA İL KOORDİNASYON KURULU SEKRETERİ ŞABAN TAT OLDU (26 MART 2024)

TELEFERİK KAZASI HAKKINDA BİLGİLENDİRME

YANGINLAR ÖNLENEBİLİR AFETLERDİR (03 NİSAN 2024)

ÜYELERİMİZLE KAHVALTI ETKİNLİĞİNDE BULUŞUYORUZ!

EMO VE MMO ANTALYA ŞUBELERİ ORTAK BASIN AÇIKLAMASI: “TELEFERİK KAZASI HAKKINDA GENEL DEĞERLENDİRME”

Okunma Sayısı: 1670


Tüm Basın Açıklamaları

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.