MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 İZMİR ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

YENİ ÜYELİK

   · 

YAYIN SATIŞ LİSTESİ

   · 

HUKUKSAL ÇALIŞMALAR

   · 

İNDİRİM YAPAN KURULUŞLAR

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 AYDIN   İZMİR   MANİSA 
 

 

EMO İzmir Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 384

Tüm Sayılar

 
ŞUBE ETKİNLİK GÖRSELLERİ
 
HALDUN BÜYÜKDORA ANMA
 
EYÜP SABRİ AKSÜT ANISINA ÖZEL EK
 
ÇALIŞANLARIN HAKLARI

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

ELEKTRİKLİ ARAÇLARDA AVRUPA`NIN ARKA PAZARI OLMAYALIM (YENİ GÜN, 04.01.2022)


YAZILI BASINDA ODAMIZ


 
Avrupa`nın elektrikli araçlara yöneldiğini fosil yakıtlı araçlara ise pazar arayışında olduğunu belirten uzmanlar Türkiye’nin uyanık olması gerektiğini söylüyor. En çok elektrikli ve hibrit otomobillerin satışları yükselirken İzmirli uzmanlardan otomotiv devlerinin 3. dünya ülkelerine eski teknolojiyi ihraç edecek.
 

Fadime  ALTANHAN / YENİGÜN - Türkiye`de elektrikli ve hibrid araçlarınn satışında son dönemde dikkat çeken bir artış yaşandı. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre 2021`in ilk 11 ayında elektrikli araçların satışında yüzde 325, hibrid araçların satışında yüzde 121 artış yaşandı. Bu yükselişin İzmir ve ülke genelindeki elektrik altyapısını akıllara getirdi. 

ELEKTRİKLİ ARAÇLARA ‘EVET‘

Elektrikli araçlara yönelim olduğunu belirten Ege Otomotiv Derneği Başkanı Mehmet Torun, "Türkiye elektrikli araç istiyor. Gelişmiş ülkeler elektrikli araçları destekliyor. Elektrikli araç satışları istediğimiz oranda değil. Sebebi teşvik edilmemesi. Yedek parça, şarj etme ve servis maliyetleri gibi konular net değil. Elektrikli araçların vergi dilimleri belirsiz. Teşvik yok. İzmir ve Türkiye‘de elektrikli araçlarla yatırım yapılıyor talep arttığında yükseleceğini düşünüyorum. Elektrikli araçlar cep telefonundan daha hızlı hayatımıza girecek. Bu dönüşümde yönetilen değil yön veren olmak istiyoruz. Biz de dernek olarak geleceğe tertemiz bir dünya bırakmak ve şu anda halihazırda kullanılan yakıtlardan daha çevreci bu araçları desteklediğimizi söylüyoruz. Kentimizdeki araç sayısı arttıkça İzmir`in alt yapısı da geliştirilecektir. Çeşme, Alsancak, Konak ve Karşıyaka gibi ilçelerde şarj istasyonları mevcut" dedi.

İzmir`de planlama yapılmalı

Meslektaşlarını eğitim vermeye başladıklarını belirten İzmir Elektrik Teknisyenleri Odası Başkanı Cumhur Şencanbaz, "Biz hazırlanıyoruz ama yerel yönetimlerin de hazır olması gerekir. Yerel yönetimlerle iş birliği halinde bir yol haritası belirlenmelidir. Akaryakıt istasyonlarının kurulumundaki kriterler gibi belirlenecek noktalara şarj istasyonları kurulmalıdır. Tek araçların şarjında pek problem yokmuş gibi görünse de sayının yükselmesi ve hızlı şarj yapılması ciddi bir altyapı gerektiriyor. Biz hazırlanıyoruz belediyeler de hazırlansın" şeklinde konuştu.

Akaryakıt fiyatlarındaki artış etkiliyor

Türkiye‘de elektrikli araç satışlarının artmasıyla birlikte ÖTV‘nin artırılmasına bağlı olarak araç satışlarında düşüş yaşandığını belirten Elektrik Mühendisleri Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Şebnem Seçkin Uğurlu, "Gelişmiş ülkelerde elektrikli araçlar özel olarak teşvik ediliyor. Ülkemizde ise geçtiğimiz yılın başında satış rakamlarının artması üzerine bu araçlara uygulanan Özel Tüketim Vergisi artırıldı. Yaygınlaşma beklentimiz bir düzeyde düştü. Yıl sonunda kura bağlı olarak akaryakıt fiyatlarındaki artışla elektrikli araçlara yönelim arttı. Ancak bu beklenen yaygınlaşma oranının yakalanmasına neden olacak düzeyde bir değişime neden olmadı. Bu nedenle tüm dünyada olduğu gibi çevreci özellikleriyle ön plana çıkan elektrikli otomobiller mutlaka vergi indirimi yoluyla eskiden olduğu gibi desteklenmelidir" diye konuştu.

"Yeterince araç gelmiyor"

Yurtdışında yeterince elektrikli aracında ülkeye gelmediğini söyleyen Uğurlu, "Birçok markanın ful elektrikli araçlarının önemli bir kısmı Türkiye‘de satılmıyor" diye konuştu. Avrupa‘da karbon emisyonunu düşürmek adına birçok çalışmanın yapıldığını ifade eden Uğurlu, "Avrupa‘da dizel araçların üretiminin sınırlandırılması, satışının belli bir dönemde sonlandırılması söz konusu. Bu kadar dizel araç ne olacak? Bizim gibi bir kısıtlama yapmamış, önüne bir hedef koymamış ülkelere bu araçlar gönderiliyor. Hala dizel motorlu araçların Türkiye‘de satışı daha uygun oluyor. Avrupa‘nın bizim gibi ülkelere böyle bir ihaneti söz konusu. Kendilerinin ürettiği ama kendilerinde satamayacakları araçları bizim gibi ülkelere pazarlıyor, cazip uygun araç ülkeye gelmiyor" şeklinde konuştu.

"Enerji altyapımızda sıkıntı yok"

Türkiye‘nin enerji altyapısının elektrikli araçlarla ilgili bir sıkıntı oluşturmayacağını ifade eden Elektrik Mühendisleri Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Şebnem Seçkin Uğurlu, " Türkiye‘de ve İzmir‘de şarj istasyonlarıyla ilgili bir sıkıntı var. Şarj istasyonları ile ilgili enerji tedariki yapan ya da satan kurumun bir düzenleme yapması gerekiyor. Şu anki yönetmelikler bizim kendi elektriğimizden oraya bir hat çekmemiz durumunda kaçak ve uygunsuz elektrik kullanmamız anlamına geliyor. Bunun yaygınlaşabilmesi için mevzuatsal bir değişiklik yapılması gerekiyor. Belediyeler kendi iştirakleriyle enerji satabilmek için lisans alarak bunun üstesinden gelmeye çalışıyor. İzmir‘in de böyle bir çalışması var. Biz elektrikli araç kullanabilecek yapıda bir ülkeyiz. Ama elektrikli araç kullanılan şebekede bunun getirdiği birtakım avantajları kullanabilmek noktasında eksiğiz. Çünkü elektrikli araçlar aynı zamanda akülü araçlar oldukları için enerji depolayan noktadalar. Teknolojide dağıtık sistemlerde gerekli zamanlarda o şarj olunmuş araçlardan sisteme enerji verebilirsiniz. Buna uygun bir altyapımız yok" dedi.

"Yenilenebilir enerji kullanılmalı"

Elektrikli otomobillerin çevreci sayılabilmesi için tüketilen elektrik enerjisinin ağırlıklı olarak yenilenebilir kaynaklardan elde edilmesi gerektiğini dile getiren Uğurlu, "Halihazırda pahalı ithal kaynaklar kullanılan otomobilleri yine fosil kaynaklardan elde edilecek elektrikle kullanmanın bir anlamı olmayacaktır. Elektrikli otomobille geçişle birlikte mutlaka elektrik üretiminin de yenilenebilir kaynaklara kaydırılması gerekir. Bugün artan enerji krizine rağmen Almanya üç nükleer santralı törenle kapattı. Geleceğin dünyasından barındırdığı riskler ve yüksek maliyetleri nedeniyle nükleer enerji santrallerine yer olmayacak. Gelişmiş ülkelerde yenilenebilir enerji kaynaklarının sistemdeki oranları artıkça, fosil kaynaklara dayalı üretim tesisleri gibi nükleer santrallar da kapatılmaktadır. Geçmişte doğalgaz ve ithal kömür santrallarına verilen alım ve fiyat garantileri olmasaydı bugün kurulu gücümüzün daha büyük kısmı yerli ve yenilenebilir kaynaklardan oluşacaktı. Benzer şekilde nükleer santralara verilen alım ve fiyat garantisi de geleceğimize ipotek koyacak niteliktedir" açıklamalarında bulundu.

Türkiye‘nin başta güneş ve rüzgâr olmak üzere yenilenebilir kaynaklardaki potansiyeli yüksek olduğunu belirten Uğurlu, "Yerli teknoloji ve ekipman geliştirebildiğimiz koşullarda hem enerjide dışa bağımlılığını azaltma hem de maliyet düşürme olanağı yaratmaktadır.  Ancak elektrikli araçlara ve yenilenebilir enerjiye geçiş bir bütün olarak merkezi düzeyde planlanarak, hayata geçirilmelidir. Bu nedenle enerji alanının kamu yararına, siyasi ve ticari uzak bir şekilde özerk bir yapı tarafından yönetilmelidir. Bu geçiş sürecinde elektrik şebekesinin de günün koşullarına uygun olarak geliştirilmesi gerekir" ifadelerini kullandı.

(YENİ GÜN , 04.01.2022)

 

 



YAŞASIN 1 MAYIS: EMEK VE BİLİMLE KURULACAK BİR TÜRKİYE İÇİN... / ÇAĞRI VİDEOSU

29.04.2022
 


Çok Okunanlar


İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ GENEL SEKRETER YARDIMCISI ŞÜKRAN NURLU ZİYARET EDİLDİ

PRİZDEN OG KESİCİSİNE AŞIRI AKIM VE KAÇAK AKIM KORUMA : ÖRNEK BİR FABRİKA UYGULAMASI SEMİNERİ VİDEO HABER

ÇEVRİMİÇİ SEMİNER: PRİZDEN OG KESİCİSİNE AŞIRI AKIM VE KAÇAK AKIM KORUMA : ÖRNEK BİR FABRİKA UYGULAMASI

YAŞASIN 1 MAYIS: EMEK VE BİLİMLE KURULACAK BİR TÜRKİYE İÇİN... / ÇAĞRI VİDEOSU

DEW (DOKUZ EYLÜL UNİVERSİTY – ENERGY OF WOMEN) ETKİNLİĞİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ

YARGI YANGIN GÜVENLİĞİ İÇİN SON NOKTAYI KOYDU

ÖZELLEŞTİRMENİN SONU KARANLIK OLDU, TEK ÇÖZÜM KAMULAŞTIRMA

EMO’DA DEVİR TESLİM TÖRENİ

EMO 48. ÇALIŞMA DÖNEMİ BAŞLADI

AVRUPA`DA TEK TİP HIZLI ŞARJA GEÇİLİYOR

Okunma Sayısı: 4


Tüm Yazılı Basında Odamız

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2022 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ :

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.