MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 İZMİR ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

YENİ ÜYELİK

   · 

YAYIN SATIŞ LİSTESİ

   · 

İNDİRİM YAPAN KURULUŞLAR

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 AYDIN   İZMİR   MANİSA 
 

 

EMO İzmir Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 407

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

ELEKTRİKLİ ARAÇLAR İÇİN MÜHENDİSLİK BİRİKİMİMİZİ KULLANMAYA HAZIRIZ


BASIN AÇIKLAMASI


 
EMO İzmir Şubesi Yönetim Kurulu, bugün (25 Nisan 2022) gerçekleştirdiği basın açıklamasında, mevzuat eksikliklerine dikkat çekerek, can ve mal güvenliğinin ön şartının istasyonların elektrik-elektronik mühendislerinin sorumluluğu ve gözetiminde işletilmesi olduğuna vurgu yaptı. Konuya ilişkin düzenlenen meslek içi eğitimlere de yer verilen basın açıklamasında, EMO’nun uzman üyeleriyle birlikte şarj istasyonlarının güvenli bir şekilde işletilmesi için sorumluluk üstelenmeye hazır olduğu belirtildi.
 

ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI İZMİR ŞUBESİ BASIN AÇIKLAMASI

Şarj İstasyonu Uyarısı...

ELEKTRİKLİ ARAÇLAR İÇİN MÜHENDİSLİK BİRİKİMİMİZİ KULLANMAYA HAZIRIZ  

Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de elektrikli araçlara yönelik ilgi artarak devam ediyor. Çevreci özellikleri nedeniyle bu araçlar tüm dünyada vergi avantajı yaratılarak teşvik edilirken, ülkemizde geçtiğimiz yıl Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) oranı artırıldı. Benzin ve motorin zamlarının ardından, daha düşük yakıt maliyeti nedeniyle bu günlerde yeniden ilgi görmeye başlayan elektrikli araçların yaygınlaşmasının önündeki temel sorunlar; yüksek vergi oranları, düşük menzile sahip olmaları ve şarj istasyonu yetersizliğidir. 

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu`nun (EPDK) 2 Nisan 2022 tarihinde Resmi Gazete`de yayımladığı Şarj Hizmeti Yönetmeliği, eksikliklerine rağmen, alandaki ilk düzenleme olması nedeniyle önemlidir. Yönetmelikte, ticari olarak kullanılacak şarj istasyonlarının işletmecilerinin lisanslandırılması ve faaliyetlerine ilişkin maddelere daha çok yer verilse de şarj istasyonlarının kurulumu sırasında uyulması gereken diğer teknik yönetmelik ve standartlara da atıfta bulunulmaktadır. 

Tüm dünyada yenilenebilir enerjiye geçiş süreci; dağıtık, akıllı şebeke yatırımları ve elektrikli otomobillerin teşvik edilmesiyle birlikte sürdürülmektedir. Elektrikli otomobillerin çevreci sayılabilmesi için tüketilen enerjisinin ağırlıklı olarak yenilenebilir kaynaklardan elde edilmesi gerekir. Ülkemizde elektrik enerjisinin büyük ölçüde ithal fosil kaynaklardan üretildiği göz önüne alınırsa, şarj istasyonlarında tüketilecek enerjinin en azından bir kısmının yenilenebilir kaynaklardan elde edilmesinin zorunlu hale getirilmesi önemlidir. Bu nedenle, Yönetmelikte şarj istasyonu bünyesinde tüketim tesisine bütünleşik enerji depolama tesisi veya lisanssız üretim tesisi kurulabileceğinin belirtilmesi yetersizdir. Koşulları sağlayan herkesin sahip olduğu imkanlara atıfta bulunmak yerine tüketim noktasında yenilenebilir kaynak kullanımına ilişkin zorunlulukların tanımlanması daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Can Güvenliği için Mühendislik  

Yönetmelikte "can ve mal emniyeti bakımından tehlike arz ettiği tespit edilen şarj istasyonunun hizmet dışı bırakılacağı" ifadelerine yer verilmiş ancak can ve mal emniyeti bakımından tehlike arz ettiğinin nasıl anlaşılacağı ve güvenliğin nasıl sağlanacağı konusu belirsiz bırakılmıştır. Denetlenmeyen, periyodik bakımları yapılmayan, kontrolden geçmeyen tüm elektrik tesisleri gibi şarj istasyonları da risklidir. Can ve mal güvenliğinin ön şartı; istasyonların elektrik-elektronik mühendislerinin sorumluluğu ve gözetiminde işletilmeleri, bakımlarının yapılması ve periyodik olarak uzman bir kurum tarafından kontrol edilmelerinden geçmektedir. Tüm şarj istasyonlarının çalıştığı süre boyunca her yıl düzenli olarak elektrik-elektronik mühendisleri tarafından ilgili mevzuat doğrultusunda test ve muayenelerinin yapılması da gerekmektedir. Bu süreçlerin uygulanmaması durumunda herhangi bir şarj istasyonun "tehlike arz ettiği", ancak yüksek olasılıkla ölümlü sonuçlanan bir kazanın ardından tespit edilebilir.  EMO olarak Meslek İçi Sürekli Eğitim Merkezi (MİSEM) çalışmaları kapsamında üyelerimizin bu alandaki bilgi birikimini artırmak amacıyla uzun süredir eğitimler vermekteyiz. Elektrikli Araçlar ve Şarj Teknolojileri Eğitimi almış üyelerimiz, şarj istasyonlarının işletme sorumluluğunu alacak düzeyde uzmanlaşmıştır. EPDK`nın şarj istasyonları için acilen Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) Piyasası Eğitim ve Sorumlu Müdür Yönetmeliği`ne benzer bir düzenleme yaparak, uzmanlığını belgelenmiş üyelerimizin, sorumlu müdür ve/veya işletme sorumlusu olarak görev almasının önünü açması gereklidir. Şarj istasyonlarının sağlıklı ve güvenli bir şekilde işletilmesinde uzman üyelerimizle birlikte sorumluluk üstelenmeye hazır olduğumuzu kamuoyuna anımsatmak isteriz.

Teşvik Toplumsallaşmalı 

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Elektrikli Araçlar İçin Hızlı Şarj İstasyonları Hibe Programı kapsamında yüksek hızlı şarj istasyonları için 300 milyon TL`lik destek bütçesi ayrıldığını duyurdu. Bu desteğin etkisiyle istasyon sayısı kuşkusuz artacaktır ancak ülkemizde elektrikli otomobil sayısının artmasına engel olan tek şey istasyon sayısındaki yetersizlik değildir. Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Derneği`nin verilerine göre 2021 sonu itibariyle ülkemizdeki tam elektrikli otomobil sayısı yalnızca 4 bin 310 adettir. 2021 yılında 2 bin 849 tam elektrikli otomobil satılmıştır. Oysa Uluslararası Enerji Ajansı`nın (IEA) verilerine göre; 2021`de dünya çapında 6,7 milyon elektrikli otomobil satılırken, toplam sayının 16 milyonu aştığı görülmektedir. Küresel ölçekte satış rakamlarından ülkemizin az pay almasının temel nedeni, vergi avantajının kaldırılmış olmasıdır. Yaygınlaşmanın sağlanması için ÖTV kaldırılarak, teşvikin toplum geneline yayılması gerekir. Bu ÖTV oranlarıyla "yerli" elektrikli otomobil projelerinin yaşama geçme ihtimali düştüğü gibi, kamu desteğiyle kurulacak şarj istasyonlarının da atıl kalma riski bulunmaktadır.  

Dünyadaki enerji dengesinin hızlı bir dönüşümden geçtiği bu dönemde, teknolojinin gerisinde kalarak, elektrikli araçları "vergi tahsilatı" odaklı bir yaklaşımla değerlendirmekten vazgeçilmelidir. İşletmecilere avantaj, topluma yük yaratan günübirlik çözümler yerine; mühendislik birikimimizi ve teknolojik olanakları kullanarak yaşamı ve üretimi ucuzlaştırırken, doğayı ve çevreyi korumamız mümkündür. EMO olarak, mesleki birikimimizi toplum yararına kullanma ilkemizden hareketle, ulaşım maliyetlerini düşürmeye, can ve mal güvenliğini sağlamaya yönelik çalışmalara katkı sağlamaya hazır olduğumuzu vurgulayarak, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı başta olmak üzere yetkililerin harekete geçmelerini beklediğimizi kamuoyuna duyururuz.

 

 

Elektrik Mühendisleri Odası

İzmir Şubesi Yönetim Kurulu

25 Nisan 2022

 




 



35. DÖNEM KURULLARI BELİRLENDİ

04.02.2024
 


Çok Okunanlar


ADALET NÖBETİNE ÇAĞRI: #GEZİYEOZGURLUK

PCB TASARIM EĞİTİMİ DÜZENLENDİ

MUTLU BAYRAMLAR

TÜRKİYE’DE İNTERNET’İN 31. YILI BİLDİRİSİ

DEPREMZEDEYE DEĞİL ENERJİ ŞİRKETLERİNE DESTEK

EMO: MEVZUAT YAMA TUTMUYOR (DOKUZ EYLÜL)

SİNOP NÜKLEER GÜÇ SANTRALI İNADINDAN VAZGEÇİLMELİDİR

Okunma Sayısı: 156


Tüm Basın Açıklamaları

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.