MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 İZMİR ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

YENİ ÜYELİK

   · 

YAYIN SATIŞ LİSTESİ

   · 

İNDİRİM YAPAN KURULUŞLAR

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 AYDIN   İZMİR   MANİSA 
 

 

EMO İzmir Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 413

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

FATURAYA KULLANIM DÜZEYİNE GÖRE ÜST LİMİTLER GETİRİLSİN


HABER


 
Elektrik Mühendisleri Odası (EMO) İzmir Şubesi Yönetim Kurulu, bugün (25 Eylül 2024) gerçekleştirdiği yazılı basın açıklamasıyla son aylarda telekomünikasyon abonelikleri kapsamındaki taahhüt yenileme ve kota aşımına yönelik şikayetlerin artığına vurgu yaptı. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na (BTK) işletmecilerin uyguladığı veri paketi hesaplama yöntemleri denetlenme çağrısı yapılarak, yurttaşların fatura şoklarına maruz kalmaması için kullanım düzeylerine göre üst limitler getirilmesi istendi.
 

 ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI İZMİR ŞUBESİ BASIN AÇIKLAMASI 

Telekomünikasyon Tarifelerindeki "Kota Aşımı" Oyunu Bozulsun 

FATURAYA KULLANIM DÜZEYİNE GÖRE ÜST LİMİTLER GETİRİLSİN 

Son aylarda telekomünikasyon abonelikleri kapsamındaki taahhüt yenileme ve kota aşımına yönelik şikayet sayısında artış yaşanmaktadır. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu‘nu (BTK), fahiş kota aşım ücretleri uygulayan şirketlere karşı harekete geçmeye ve işletmecilerin veri paketlerini hesaplama yöntemlerini denetlemeye davet ediyoruz. 

MOBİL ELEKTRONİK HABERLEŞME HİZMETLERİ
AZAMİ ÜCRET TARİFESİ (01/04/2024)

1. Yurt İçi Arama Ücreti

1.1. Mobil Şebekelerden Sabit Şebekelere

3,12 TL/Dakika

1.2. Mobil Şebekelerden Mobil Şebekelere

3,12 TL/Dakika

2. Yurt Dışını Arama Ücreti

31,35 TL/Dakika

3. İsim/Ünvan Değişikliği

40,86 TL/İşlem

4. Hat Devir Ücreti

59,83 TL/İşlem

5. Numara Değişikliği

136,52 TL/İşlem

6. Sim Kart Değişikliği

6.1. Garanti Kapsamında Değişim

Ücretsiz

6.2. Kayıp, çalıntı, kullanıcı hatası nedeni ile değişim

136,52 TL /İşlem

7. Açma, Kapama Ücreti1

139,27 TL /İşlem

8. Kısa Mesaj Servis Ücreti

8.1. Yurt içi Kısa Mesaj Servisi

2,23 TL/Mesaj

8.2. Yurt dışı Kısa Mesaj Servisi

5,51 TL/Mesaj

9. Posta İle İletilen Ayrıntılı Fatura Ücreti

4,09 TL/Sayfa

10. Bilinmeyen Numaralar Servis Ücreti

8,84 TL/Dakika

 Telekomünikasyon şirketlerinin 3-4 katı bulan artışlar içeren yeni sözleşmelere telefonla onay almaya çalıştığı belirtilmektedir. Telefonda taahhütlerin içeriği ve şartlarına ilişkin yeterince bilgilendirme yapılmamakta, onay sonrası yazılı bir belge de gönderilmemektedir. Yurttaşların önemli bir bölümü sözleşmelere ilişkin şartları bilmemekte, işletmecinin pazarlama görevlisinden alabildiği bilgilerle hızlı bir tercih yapmak zorunda kalmaktadır. Öncelikle bu tip bir çağrı alan yurttaşlara, kalan taahhüt süreleri ve mevcut tarifesinde faturaya yansıyan rakamları öğrenerek, yeni tarife teklifini değerlendirmesini tavsiye ederiz. BTK son olarak Nisan 2024`den geçerli olmak üzere Mobil Elektronik Haberleşme Hizmetleri Azami Ücret Tarifesi`ni değiştirmişti. Yeni tarifeyle bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 65 oranında artış yapılmıştı. Cep telefonu faturada büyük yer tutmayan arama ve mesaj servislerini artıran yeni tarifede İnternet erişimi bedellerine yer verilmiyor. Tarifeye bakıldığında şirketlere dakikasını 3,12 TL`ye kadar ülke içi telefon görüşmesi bedeli belirleme imkanı sağlandığı görülüyor. Örneğin bin dakikalık bir görüşme paketi için 3 bin TL`yi aşan bir faturalama imkanı veren bu tip "azami" düzenlemeler şirketleri fiilen sınırlamadığı için aslında yok hükmündedir. Enflasyonun yüksek olduğu bir dönemde bu düzeyde artış yapılmak istenmesi normal olmakla birlikte aynı hizmet için daha yüksek rakamlar istenmektedir. Tüm işletmecilerin benzer bedellerle sözleşme yenilemeye çalıştığı bu dönemde, alanda zaten sınırlı olan rekabet ortamı da bütünüyle ortadan kalkmıştır.


Üst Sınırlar Belirlenmeli

Tarife yenilemeye yönelik ayrıntılı bir düzenleme yapılmalı ve her hâlükârda farklı kullanım miktarları için İnternet erişimi de dahil olmak üzere üst sınırlar belirlenmelidir. BTK`nın konuya ilişkin yayımladığı "Kullanım Miktarı Sınırlı Hizmetler ile Fatura Üst Sınırı Uygulamasına İlişkin Usul ve Esaslar" yalnızca kullanıcının belirlediği sınır değere ulaştığında SMS ile bilgilendirmesini içeren bir servisin ücretsiz sunulmasını öngörüyor. Faturalara kullanım düzeylerine göre farklı üst sınırlar getirilmediği için yurttaşlar fatura şoklarına maruz kalmaktadır. Benzer şekilde fatura korkusuyla düşük kullanımlı tarifeleri tercih eden kullanıcılar ise kota aşım ücretleriyle boğuşmak zorunda kalmaktadır. Söz konusu yenileme teklifleri çoğunlukla çağrı merkezlerinden yapılan bir telefon görüşmesi sonundan kullanıcılara onaylatılmaktadır. Düşük fatura için tercih ettiği tarifeye uygulanan yüksek kota aşım ücreti nedeniyle mağdur olan kullanıcı sayısının arttığı anlaşılmaktadır. Belirlenen kota miktarı, şirketler için abonelere yüksek fatura kesme olanağı yaratan bir tuzak işlevi görmektedir. İnternet erişiminde örneğin belirlenen 100 MB`lık sınırı çok küçük de olsa aşan kullanıcılar ciddi fiyat farkları yansıtılabilmektedir. 500 MB`lık kota aşımını için 80-100 TL`yi geçen ek ödemeler çıkarılabilmektedir. Kota aşımı durumunda normal şartlarda uygulanan bedeller gözetilerek bir üst sınır limiti getirilmelidir. Kotanın hızla dolmasına yol açan bir hesaplama yöntemi kullanıldığı anlaşılmaktadır. Basit bir mesaj gönderme işleminin 1-10 KB arası veri kullanmasına rağmen işletmecinin belirlediği standart veri paketi birimi kadar kotadan düşüş yapıldığı belirtilmektedir.  1 KB kullanılsa dahi  standart veri paketi miktarı (örneğin 100 KB`lık) kadar kullanıma yansıtılması nedeniyle kotanın hızla dolarak aşımlara neden olduğu belirtilmektedir.  BTK`yı bu şikayetleri göz önüne alarak işletmecilerin veri paketi hesaplama yöntemlerini denetlemeye davet ediyoruz. 


ÖİV Kaldırılsın

Günümüzde İnternet erişimi temel insan haklarından biri olarak kabul edilmekte ve ifade özgürlüğünün de ayrılmaz bir parçası olarak değerlendirilmektedir. İfade özgürlüğünü ön koşullarından biri ucuz, kesintisiz ve yüksek hızlı erişime sahip olmaktır. Bir kamu hizmeti olan İnternet erişimi, diğer sektörlerin hemen hemen hepsi için kaldıraç niteliğinde bir altyapı hizmetidir. Bilgi işlem teknolojilerine ve İnternete erişmekte güçlük çeken toplumların gelişmesi ve dünyayla rekabet edebilecek ölçüde ürün veya hizmet üretebilmesi olanaksızdır. Ucuz tutulması, erişimin dezavantajlı grupları için sübvanse edilmesi gereken bu hizmetlerin, usulsüz uygulamalarla pahalılaştırılmasının önüne geçilmelidir. Cep telefonu servisleri ve İnternet erişimi de dahil olmak üzere telekomünikasyon hizmetlerinin hiçbiri lüks sınıfında değildir. Tarifelerde üst sınırların belirlenmesine yönelik düzenlemelerin yanı sıra yüzde 7,5`den yüzde 10`a yükseltilen Özel İletişim Vergisi (ÖİV) bütünüyle kaldırılmalıdır.  


Kamusal Denetime Dönülmeli

Bu alanın kamu adına düzenlemesi gereken BTK`yı göreve davet ederek, başta cep telefonu olmak üzere tüm telekomünikasyon alanındaki hizmetlerin makul fiyatlarla yapılmasını sağlamak için adım atmaya ve şirketleri etkin bir biçimde denetlemeye çağırıyoruz. İşletmecilerin tümünün kâr rekorları kırdığı bu dönemde barınma ve gıda kadar temel bir gereksinim olan telekomünikasyon hizmetlerine bu düzeyde zam yapılması kabul edilemez. Özel sektör eliyle yürütülse de bu alandaki tüm faaliyetler, kamu hizmeti niteliğindedir ve "teorik" olarak kamu denetimi altında gerçekleştirilmektedir. BTK`yı şirketlerin aralarında yaşadığı sorunlara çözüm üretme yerine telekomünikasyon alanını kamu yararı doğrultusunda düzenlemeye; yurttaşların yaşadığı mağduriyeti engellemek için görevini yerine getirmeye davet ediyoruz.

 

Elektrik Mühendisleri Odası

İzmir Şubesi Yönetim Kurulu

25 Eylül 2024

 



 





EMO TV: ENERJİ ÜRETİM VE DAĞITIM ALANINDA KAMUSALLAŞMA - VİDEO HABER

23.08.2024
 


Çok Okunanlar


EMO TV:ALMANYA’DA GÖÇMEN BİR MÜHENDİS

EMO TV: ORTADOĞU`DAKİ ÇATIŞMALAR VE OLASI SONUÇLARI

EMO TV: TEKNOLOJİ SAHİPLİĞİ VE DİJİTAL BAĞIMLILIK

EMO TV: YAPAY ZEKA
GÜNCEL GELİŞMELER, OLANAKLAR, TARTIŞMALAR


GÜNEŞTE TÜM TEŞVİKLER TEK KAYNAĞI IŞITIYOR 

FATURAYA KULLANIM DÜZEYİNE GÖRE ÜST LİMİTLER GETİRİLSİN

5. ULUSLARARASI KATILIMLI YANGIN SEMPOZYUMU BAŞLIYOR

İŞLETME SORUMLULUĞU YÖNETMELİĞİ`NDE DEĞİŞİKLİK

SEMİNER: OSB’LERDE MAHSUPLAŞMA VE GES MEVZUATI

TRAFO TESTİ SEMİNERİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Okunma Sayısı: 169


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.