MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 İZMİR ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

YENİ ÜYELİK

   · 

YAYIN SATIŞ LİSTESİ

   · 

İNDİRİM YAPAN KURULUŞLAR

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 AYDIN   İZMİR   MANİSA 
 

 

EMO İzmir Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 407

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

TMMOB İZMİR İKK : İZBAN SİYASİ ÇEKİŞME VE ÇIKARLARA ALET EDİLMEDEN, SİSTEMDEKİ TEKNİK ARIZA VE EKSİKLİKLER BİR AN ÖNCE GİDERİLMELİ


BASIN AÇIKLAMASI

TMMOB İzmir İl Koordinasyon Kurulu, 24 Aralık 2010 tarihinde İzmir banliyö sisteminin eksikleri üzerine bir basın açıklaması yaptı.

İZBAN SİYASİ ÇEKİŞME VE ÇIKARLARA ALET EDİLMEDEN, SİSTEMDEKİ TEKNİK ARIZA VE EKSİKLİKLER BİR AN ÖNCE GİDERİLMELİDİR


İzmir Kent içi raylı sistemi için önemli gördüğümüz 80 Km uzunluğundaki Aliağa - Menderes banliyö tren hattı uzun bir hazırlık dönemi sonunda bitme aşamasına gelmiştir. 5 Aralık 2010 tarihi itibariyle banliyö hattında "yolculu deneme seferlerine" başlanmıştır. Bu süre içerisinde de çeşitli arızaların dışında birisi ölümle sonuçlanan üç kaza meydana gelmiştir.


Banliyö hattının tren, katener, sinyalizasyon sisteminin üç ayrı ihale ile üç ayrı firmaya yaptırılmış olması sorunlu bir çözümdür. Bu tür sistemlerinin tamamının anahtar teslimi bir ihale yöntemiyle tek bir firmaya verilmesi sistemin teslim alınması ve olası arızaların giderilmesi açısından daha uygun bir yöntemdir.


Önemli bir bölümü şehir içinde yoğun yerleşim bölgelerinden geçen bu tür hatlarda en az 6 ay süreyle tam programlı ve insansız ve sonra kademeli olarak insanlı deneme seferleri yapılması gerekirken yolculu deneme seferleri adı altında seferlere başlanmıştır. Özellikle insansız deneme seferleri raylı sistemlerde sonuçlarının büyük titizlikle analiz edilmesi ve yolculu işletmeye almadan önce son idari ve mühendislik çalışmalarının yapıldığı aşamadır.


Hat üzerinde bazı hemzemin geçitler trafiğe kapatılmış, bazıları hâlihazırda trafiğe açık durumdadır. Kapatılan hemzemin geçitler yayaların kullanımına müsait açıklıklar içerdiğinden bu bölgeler kaza riski içermektedir. Çalışır durumdaki hemzemin geçitlerde ise otomatik bariyerle bulunmamakta bu bölgelerde görevli personel trafik akışını kontrol etmektedir.


Hat boyunca var olan veya inşa edilen "Demiryolu Koruma Duvarları"nın ( ihata-duvarları) süreklilik taşımadığı noktalar veya bölgeler (geniş açıklıklar) oldukça fazladır. Açık olan yerler iş, sağlık, okul, çarşı, vb. amaçlarla karşıya geçmek isteyen yayaların demiryoluna her girişlerinde kaza riski taşımaktadır.


Kent ulaşımı için çok önemli bir yükü üstlenmesi beklenen banliyö hattıyla ilgili olarak aşağıda maddeler halinde belirtilen eksikliklerin bir an önce giderilmesini kamuoyunun dikkatine sunuyoruz.


Banliyö hattının işletmeciliğini üstlenen İZBAN şirketi İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Devlet Demiryollarının ortaklığında kurulan bir şirkettir. Bu şirket hali hazırda biri Ulaştırma Bakanlığı tarafından, diğeri İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından atanmış iki Genel Müdür tarafından yönetilmektedir. Bu bürokratların tek ve asıl işleri İZBAN Müdürlüğü olmayıp aslen başka yerlerde görevlidirler.  Bu iki başlı yönetim tarzından derhal vazgeçilmeli, İZBAN yönetimi için konusunda uzman tek bir genel müdür aslen görevlendirilmelidir.

Bu tür sistemlerde sinyalizasyon önemlidir. Sinyalizasyon sisteminde oluşabilecek bir hata tren çarpışmaları vs dahil bir çok kazaya sebebiyet verebilir Bu nedenle sistemde var olan sinyalizasyon hataları derhal giderilmeli, herhangi bir faciaya neden olabilecek bu konu ihmal edilememeli, gerekirse sinyalizasyon hatalarının giderilmesi için seferler derhal ertelenmelidir.

Trafiğe kapatılmış hemzemin geçitler derhal, insanların geçmesine olanak vermeyecek şekilde tamamen kapatılmadır. 

Mevcut hemzemin geçitler son derece güvenliksizdir. Bu geçitlerin derhal tam otomatik sensörlü (uzaktan treni algılayacak) bariyerlerle donatılmalıdır.

Bu tür banliyö hatlarında en fazla 500 m‘de bir yer altı ya da yer üstü yaya geçitleri bulunması gerekmektedir. Önceden kapatılmış ve vatandaşlarımızın yoğun olarak kullandığı bölgelerde 250-300 m‘de bir adet olacak şekilde mutlaka üste geçit yapımı için çalışmalara başlanmalıdır.

İZBAN bakım atölyelerinin yapımı derhal tamamlanmalı, Acilen idari ve teknik kadrodaki eksiklikler tespit edilerek Raylı Sistemin gerektirdiği kadar sayıda bakım onarım görevlisi teknik kadroya eğitimleri tamamlatılarak görev verilmelidir.

Trenleri arıza anında, en fazla 15 dakikada kurtaracak, acil yardım sistemi geliştirilmelidir.

Raylı sistemi teşvik edecek şekilde istasyonlarda ücretsiz, güvenli ve bakımlı otoparklar, bisiklet ve motorsiklet park yerleri düzenlenmelidir.


Ferdan ÇİFTÇİ

TMMOB İzmir İl Koordinasyon Kurulu Sekreteri

(TMMOB İzmir İl Koordinasyon Kurulu Adına)

 



35. DÖNEM KURULLARI BELİRLENDİ

04.02.2024
 


Çok Okunanlar


SAYI 407: YAŞASIN 1 MAYIS!

YAŞASIN 1 MAYIS: EMEK BİZİM, GELECEK BİZİM

SEMİNER: YENİ NESİL SF6 GAZSIZ (SF6 FREE) OG HÜCRELERİ VE GÜNCEL TEDAŞ ŞARTNAMELERİ

EMO-GENÇ PAİNTBALL ETKİNLİĞİ

23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMINIZI KUTLARIZ

MUTLU BAYRAMLAR

TÜRKİYE’DE İNTERNET’İN 31. YILI BİLDİRİSİ

ADALET NÖBETİNİN İKİNCİ YILI ETKİNLİĞİ #GEZİYEÖZGÜRLÜK

KONTROLSÜZ GEMİ SÖKÜMÜNE İZİN VERİLEMEZ

EMEK VE BİLİM İLE KURULACAK YENİ BİR TOPLUMSAL DÜZEN İÇİN: YAŞASIN 1 MAYIS!

Okunma Sayısı: 627


Tüm Basın Açıklamaları

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.