Mühendislik Eğitimi ve Belgelendirme Çalıştayı 29 Eylül 2012 tarihinde gerçekleştirildi.
Özcan Uğurlu; açılış konuşmasında Elektronik Meslek Dalı Komisyonu`nun hazırlamış olduğu "Mühendislik Eğitimi ve Belgelendirme Değerlendirme Raporu"nun değerlendirilmesi sonrasında Şube Eğitim, SMM, Elektronik Meslek Dalı Komisyonu üyeleri, EMO`nun belgelendirme sürecine katkıda bulunmuş üyelerimiz, etkinliğe katkı koyacak akademisyen üyelerimizin katılımıyla böyle bir etkinliğin düzenlendiğini ifade etti. İlk olarak Şube Yönetim Kurulu Başkan Yrd. ve Yaşar Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Hacer Şekerci; mühendisliğin tarihçesi, YÖK öncesi ve sonrası üniversite eğitiminin durumu ve kontenjan sayıları hakkında bilgi verirken 1971-1981 döneminde açılan 10 yeni üniversite ile yaygınlaşan elektrik mühendisliği eğitiminin, YÖK ile birlikte akademilerin birleştirilerek çeşitli üniversitelerin açılmasıyla, alınan öğrenci sayısının 1981-82 ders yılında 700`e ulaştığını, Elektrik, Elektronik, Elektrik-Elektronik ile Elektronik Haberleşme Mühendisliği alanlarında; 2005-2006 öğretim döneminde 18`i vakıf olmak üzere 53 üniversitede eğitim verildiğini, 2011-2012 öğretim döneminde ise 41`i vakıf olmak üzere 108 üniversitede eğitim verildiğini ifade ederek bu yıl söz konusu bölümlerin kontenjanının 10 bin 579 olduğunu belirtti. Şekerci ayrıca; YÖK`ün 2005 yılında aldığı mezun olanların diplomalarında unvanların yer almayacağına ilişkin kararıyla birlikte unvan sorunlarının yaşandığını ifade etti.
Şube Yönetim Kurulu Üyesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi Öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Özgür Tamer ise ülkemizdeki üniversitelerin durumu, bölüm ve mezun sayıları, ders çeşitleri ve ders programları hakkında bilgi vererek; Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümlerinin %63`ünde öğretim üyesi sayısının 10`un; %71`inde ise öğretim elemanı sayısının (öğretim üyesi+araş. gör.+öğr. gör) 20`nin altında olduğunu, bu rakamlar ışığında bölümlerde önemli bir oranda bir kadro yetersizliği söz konusu olduğunu ifade ederek tüm bölümlerin sadece %21`inin MÜDEK veya ABET tarafından akredite edildiğini belirtti. Tamer; 1 kV Üstü ve 1 kV Altı Tesisler SMM Belgesine sahip olunması için gerekli SMM fark derslerinin bölümlerin % 52`sinde tam olarak verildiğini, % 23`ünde kısmen, % 25`inde ise hiç bulunmadığını söyledi.
Çukurova Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hamit Serbest ise, dünyada üretilen özgün bilginin sadece 2000-2003 yılları arasında 666 kat arttığını, bilginin bu kadar hızlı artış gösterdiği toplumumuzda bilginin takip edilmesi için yaşam boyu öğrenmenin bir zorunluluk haline geldiğini ifade ederek, meslek alanlarımızın da bu gelişmelere paralel olarak meslek içi sürekli eğitim sisteminin kalıcılaştırılması ve geliştirilmesi gerekliliğinin altını çizdi.
EMO MİSEM Komisyonu Başkanı Orhan Örücü, MİSEM`in kuruluş amacı, Oda`nın belgelendirme sistemine bakışı, gelişen süreçler hakkında bilgi verdikten sonra EMO bünyesinde faaliyetini sürdürmekte olan MİSEM tarafından meslek alanlarımızdaki gelişmelerin takip edilerek eğitim faaliyetlerinin güncellenmesi ve Oda Yönetim Kurulu`nun, verilen belgelerin aranır kılınması konusunda ilgili kurum, kuruluşlar nezdinde girişimde bulunması, mevzuat oluşturması ve yaygınlaştırması gerektiğinin altını çizdi.
Odanın belgelendirme sistemine yönelik Şubemizin görüş ve önerilerini ifade eden Ali Fuat Aydın; Oda bünyesinde SMM belgelerinin düzenlenmesine ilişkin gelişmeleri ve mevcut durumu aktardıktan sonra Oda üyelerinin çalışma alanlarının belirlenmesi, belirlenen alanlara göre SMM belgesi düzenlenmesi, çalışılacak alanların transkript inceleme, lisansüstü eğitim, doktora, MİSEM eğitimleri marifetiyle belirlenmesinin yanı sıra tüm alanlarda hizmetlerin geliştirilmesi ve bunları EMO tarafından denetlenmesi sağlanması gerektiğini ifade etti.
Etkinliğin kapanışında çalıştay sonuçlarının değerlendirilmesi ve sonuç bildirgesinin hazırlanması konusunda Şube Yönetim Kurulunun bir çalışma yaparak Oda Yönetim Kurulu ile paylaşacağı ifade edildi.
|