MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 İZMİR ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

YENİ ÜYELİK

   · 

YAYIN SATIŞ LİSTESİ

   · 

İNDİRİM YAPAN KURULUŞLAR

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 AYDIN   İZMİR   MANİSA 
 

 

EMO İzmir Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 408

Tüm Sayılar

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

· 

KVKK

MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ VE BELGELENDİRME ÇALIŞTAYI SONUÇ BİLDİRGESİ YAYIMLANDI


 
29 Eylül 2012 tarihinde gerçekleştirilen Mühendislik Eğitimi ve Belgelendirme Çalıştayı Sonuç Bildirgesi yayınlandı. Sonuç bildirgesi yazımızın devamında yer almaktadır.
 

EMO İzmir Şubesi Elektronik Meslek Dalı Komisyonu tarafından hazırlanmış olan "Mühendislik Eğitimi ve Belgelendirme Değerlendirme Raporu" Eğitim ve SMM Komisyonları tarafından değerlendirilmiştir. Anılan raporu değerlendiren Eğitim ve SMM Komisyonlarından gelen talep üzerine; Şube Yönetim Kurulumuz tarafından Eğitim, SMM, Elektronik Meslek Dalı Komisyonu üyeleri ile birlikte EMO`nun belgelendirme sürecine katkıda bulunmuş üyelerimizin yanı sıra etkinliğe katkı koyacak akademisyen üyelerimizin katılımıyla 29 Eylül 2012 tarihinde İzmir`de Mühendislik Eğitimi ve Belgelendirme Çalıştayı gerçekleştirilmiştir.
Elektrik Elektronik Mühendisliği Eğitimi ve Unvan Sorunları, Ülkemizdeki Üniversitelerin Durumu, Bölüm ve Mezun Sayıları, Ders Çeşitleri ve Ders Programları, Mühendislik Eğitimi ve Belgelendirme, EMO Mevzuatı ve Belgelendirme Süreci ve EMO`nun Belgelendirme Sürecine Yönelik EMO İzmir Şube Değerlendirmesi gündemiyle gerçekleştirilen etkinlikte konu ile ilgili uzmanlar tarafından sunumlar yapılmış ve katılımcıların görüş ve önerileri alınmıştır.
Şube Yönetim Kurulumuz tarafından Mühendislik Eğitimi ve Belgelendirme Çalıştayı`na ilişkin yapılan değerlendirmeler sonucunda aşağıdaki konuların paylaşılması benimsenmiştir.

1. Topluma öncülük etmesi gereken üniversiteler, 12 Eylül darbesinden itibaren bilimsel, yönetsel ve mali özerklikten yoksun olduğundan 30 yılı aşkın bir süredir, kurumsal olarak toplumun ihtiyaçlarına yanıt verememiştir. Kendi kendini yönetemeyen üniversiteler ve üst kurum olan YÖK, bugüne kadar (üniversite bileşenlerinin temsil edilmediği yönetimlerle) siyasal iktidarların eğilimlerine göre duruş sergilemişlerdir. Günlük ve anlık politikalarla tıkanan sistemin yükünü, YÖK‘ün kaldıramadığı açıktır. Bu nedenle Yüksek Öğretim Kurumu ve tüm mevzuatı kaldırılmalıdır. Üniversiteler demokratik-özerk akademik kurum niteliğine dönüştürülmeli, siyasal iktidar ve sermayenin müdahalesine kapalı; öğrenci ve çalışanlarıyla birlikte demokratik esaslara göre seçilenler tarafından yönetilen; bilimsel bilgi, düşünce ve ifade özgürlüğünü içselleştiren bir ortam yaratılmalı, parasız eğitimin herkesin hakkı olduğunun kabulüyle yola çıkılmalıdır.

2. Eğitimin kalitesini doğrudan etkileyecek en önemli unsurlardan birisi de öğretim elemanı sayısı ve niteliğidir. Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümlerinin %63`ünün öğretim üyesi sayısı 10`un altındadır. %71`inin ise öğretim elemanı sayısı (öğretim üyesi + araş. gör. + öğr. gör) 20`nin altındadır. Bu nedenle akademik eğitim kurumlarının öğretim elemanı sayısı ve niteliği arttırılmalı, öğretim elemanlarının kadro sorunları çözülmeli, yaşam standartları ve laboratuar, deneysel çalışmalara yeterli destek verilecek yöntemler geliştirilmelidir.

3. Odamız meslek alanlarıyla ilgili olarak, 2005-2006 öğretim döneminde 18`i vakıf olmak üzere 53 üniversitede eğitim verilmiş iken 2011-2012 öğretim döneminde 41`i vakıf olmak üzere 108 üniversitede eğitim verilmektedir. 30 yılda kontenjan 700`den 10.579`a ulaşmıştır. Her yıl on binin üzerinde meslektaşımızın üniversiteye girdiğini düşünecek olursak meslek alanımızda var olan işsizliğin her yıl yaklaşık on binin üzerinde yeni mezun meslektaşımızın iş hayatına atılması nedeniyle işsizlik oranlarında daha fazla artacağı görülmektedir. Bilimsel gereklere ve ülke gerçeklerine göre değil sadece siyasi sübjektif nedenlerle fakülteler açılması, sonuçları itibariyle kolay çözülemeyecek sorunlar ve tahribatlar yaratacaktır. Başta Devlet Planlama Teşkilatı olmak üzere ilgili tüm devlet kurumları tarafından ülkemizin ihtiyacına yönelik tespitler yapılarak gerekli altyapı oluşturulmalıdır.

4. Yüksek Lisans ve Doktora eğitimlerinde farklı mühendislik disiplinlerinde eğitim görenler için farklı meslek Odalarına üye olma olanağı sağlayacak mekanizma ve kriterler oluşturulmalıdır.

5. EMO üyesi meslektaşlarımızın taşıdıkları unvana, üniversitede aldıkları eğitim, transkript incelemesi, yüksek lisans, doktora, MİSEM eğitimleri göz önüne alınarak hangi alanda hizmet üretebilecekleri belirlenmelidir.

6.Teknik eğitim fakülteleri ve mesleki eğitim fakülteleri kapatılarak teknoloji fakültesi adı altında mühendislik bölümlerine dönüştürülmek istenmesi mühendislik alanına yeni sorunlar getireceği açıktır. İleriki süreçlerde teknisyen ve teknikerlere de mühendislik yolunu açabilecek söz konusu uygulama iptal edilerek eşitlik ve hakkaniyet ilkesine aykırı olarak "mühendis" unvanı dağıtılmamalı, ülkemizin ihtiyacı olan ara eleman istihdamının yok edilmesine göz yumulmamalıdır.

7. 1 kV Altı ve 1 kV Üstü SMM Belgesinin verilmesi konusunda trankript incelemesi çerçevesinde aranan Yüksek Gerilim Tekniği, Enerji Üretim İletim Dağıtım Koruma, Elektrik Makinaları dersleri ile ilgili günümüzde birçok üniversite tarafından lisans eğitimi dışında SMM fark dersleri adı altında dersler açılmaktadır. Anılan dersler için gerekli bilgi birikimi ve donanıma ve altyapıya sahip olunmadan açılan programlar EMO tarafından MÜDEK işbirliği ile izlenmeli, kriterler belirlenerek bu şartları sağlayan üniversitelerin eğitimleri geçerli sayılmalıdır.

8. SMM belgesi verilme yönteminde meslek disiplinleri arasında farklı kriterlerin uygulanması nedeniyle (uzmanlık alanına göre Asansör SMM, unvana göre Elektrik SMM, Bilgisayar SMM ) üyeler arasında sorunlar yaşanmaktadır. Bu nedenle SMM belge verilmesi yöntemi yeniden değerlendirilerek, EMO tarafından belirlenen iş/hizmet alanlarına göre unvan, eğitim, transkript incelemesi, yüksek lisans, doktora, MİSEM eğitimleri dikkate alınarak her üye için alt uzmanlık alanlarını belirten tek bir belge verilmelidir.

9. Mevcut yönetmelikler çerçevesinde Elektronik Mühendisleri 1 kV Altı Tesisler SMM Belgesi adı altında elektrik mühendisliği alanında hizmet üretme hakkına sahiptir. Elektronik mühendisliği SMM hizmetlerinin sınırları net olarak belirlenmemiş ve elektrik mühendisliği hizmet alanları içerisinde yer almasından kaynaklı sorunların çözümüne yönelik elektrik, elektrik ve/veya elektronik mühendisliği hizmet alanları belirlenmeli, belirlenen hizmet alanlarının ilgili diğer mevzuatla uyumlaştırılması konusunda ilgili idareler nezdinde çalışmalar yürütülmeli, EMO tarafından her mesleğe ilişkin oluşturulan hizmet alanları dikkate alınarak mühendislik disiplinlerinin birbirine ortak ve yakın alanları belirlenmeli, belirlenen alanlara ilişkin olarak EMO Meslek Alanları Yönetmeliği Resmi Gazetede yayınlanarak ilgili kurumlar nezdinde girişimde bulunulmalıdır.

10. EMO tarafından belirlenen hizmet alanlarına yönelik belgelendirme sisteminin oluşturulması konusunda MİSEM eğitim programı ve içerikleri yeniden gözden geçirilmeli, belgelendirmeye esas olacak alt uzmanlıklar ile ilgili MİSEM kapsamında yeni eğitimler açılmalı, MİSEM Kurulları tarafından anılan eğitimlerin planlanması ve MİSEM`in daha kurumsal ve işlevsel bir yapıya kavuşturulması amacıyla mesleki ve akademik çevreler ile işbirliğinin arttırılması hedeflenmelidir.

11. Belirlenen hizmet alanlarının geliştirilmesi, mevzuatının oluşturulması, Resmi Gazetede yayınlanarak ilgili idareler tarafından da aranılır kılınması, bunların EMO tarafından denetlenmesinin sağlanmasına yönelik çalışmalar yürütülmelidir.



KALICI YAZ SAATİ UYGULAMASINDAN ACİLEN VAZGEÇİLMELİ (ANKA)

15.05.2024
 


Çok Okunanlar


YENİLENEBİLİR ENERJİ TEKNOLOJİLERİ SEMPOZYUMU - PROGRAM / KAYIT

ÇEVRİMİÇİ SEMİNER: KABLOLAR - GİZLİ KAHRAMANLARIMIZ

EMO-GENÇ VOLT ELEKTRİK MOTORLARI TEKNİK GEZİ

ADALET NÖBETİNE ÇAĞRI: #GEZİYEOZGURLUK

YAŞASIN 1 MAYIS: EMEK BİZİM, GELECEK BİZİM

SEMİNER: SİSMİK ZON ASANSÖRLER VE HESAPLAMALARI

EMO-GENÇ KAHVALTI BULUŞMASI

EMO-GENÇ PAİNTBALL ETKİNLİĞİ

23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMINIZI KUTLARIZ

WENERGY EXPO İKİNCİ KEZ KAPILARINI AÇTI

Okunma Sayısı: 675


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2024 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18

KEP ADRESİ : emo.merkez@hs01.kep.tr

 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.