Son Kaynak Tedarik Tarifesi kapsamında geçtiğimi yıl yüksek tüketim yaptığı gerekçesiyle fahiş elektrik faturası ödeyen yurttaşın başvurusu üzerine Tüketici Hakem Heyeti, Mart 2025 dönemine ait 2 bin 305 TL’lik fatura bedelini yasal faizi ile iade etmesine karar verdi. Elektrik Mühendisleri Odası’nın (EMO) hazırladığı örnek dilekçeyle yapılan başvuruyla tüketici lehine emsal nitelikte ilk karar Mersin’den alınmış oldu. Konuya ilişkin karar ve dilekçe örneğine yazımızın devamından ulaşabilirsiniz.
Mersin`de yaşayan bir vatandaş Toroslar Elektrik Dağıtım A.Ş. tarafından düzenlenen yüksek elektrik faturasına itiraz ederek Mersin İl Tüketici Hakem Heyeti`ne başvurdu. EMO`nun hazırladığı yurttaşların faturalarına yansıyan haksız bedellerin iadesi talebini içeren örnek dilekçe ile yapılan başvuru sonuç verdi. Heyet, tüketicinin şikâyetini haklı bularak dağıtım şirketinin Mart 2025 dönemine ait 2.305,00`lik fatura bedelini yasal faizi ile iade etmesine karar verdi. Karar, EPDK mevzuatı çerçevesinde kamu yararı ilkesine hatırlatmada bulunan, tüketici lehine verilmiş emsal nitelikte bir karar olarak dikkat çekti. Geçtiğimiz yıl Ekim ayında elektrik abonelerinin gündemine giren ve Şubat 2025 tarihi itibariyle uygulamaya konulan Son Kaynak Tedarik Tarifesi Tebliği ile faturalara yansıyan haksız bedellere ilişkin tepkiler devam ediyor. Odamızın Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu`nun 16.11.2024 tarih ve 32724 sayılı Resmi Gazete`de yayımlanan 7 Kasım 2024 tarih ve 12989 sayılı Kurul Kararı ile Son Kaynak Tedarik Tarifesinin Düzenlenmesi Hakkında Tebliğ`in 5. ve 6. maddelerinde yer alan tüketim miktarına ilişkin değişikliğin iptali hakkında açtığı davada henüz bir gelişme olmasa da, Mersin İl Tüketici Hakem Heyeti`nden bir emsal karar geldi. Ayıplı Hizmet Vurgusu Heyet, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun‘un amaç başlıklı 1. maddesinde yer alan "kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konulardaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenlemektir" ifadesine dayanarak elektrik dağıtım şirketi ve vatandaş arasındaki uyuşmazlığa konu elektrik faturasını ayıplı hizmet olarak değerlendirdi. Heyet dosya incelemesinin ve bilirkişi raporunun sonucunda söz konusu uyuşmazlığın, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun`un 13. ve 14. maddesinde tanınan ayıplı hizmet olması nedeniyle 2.305 TL‘nin Tüketici Hakem Heyeti`ne başvuru tarihi olan 22 Mart 2025 tarihinden başlayarak yasal faizi ile birlikte iadesine karar verdi. Tüketici Hakem Heyeti Karar Tutanağı`nda ayrıca şikayet konusu firmadan 24 Mart 2025 tarihinde yazılı savunma istenildiği ve firmanın savunmasında "Yapılan inceleme sonucunda başvuruya konu olan elektrik tüketim faturasının doğru şekilde hesaplandığı tespit edilmiştir. Tüm bu nedenlerle başvurunun reddine karar verilmesi gerekmektedir" şeklinde beyanda bulunduğu da yer aldı.
Konuya ilişklin karara ve örnek dilekçeye aşaıdaki dosyalara bölümünde ulaşabilirsiniz.

|