MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 İZMİR ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

YENİ ÜYELİK

   · 

YAYIN SATIŞ LİSTESİ

   · 

HUKUKSAL ÇALIŞMALAR

   · 

İNDİRİM YAPAN KURULUŞLAR

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 AYDIN   İZMİR   MANİSA 
 

 

EMO İzmir Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 362

Tüm Sayılar

 
ŞUBE ETKİNLİK GÖRSELLERİ
 
HALDUN BÜYÜKDORA ANMA
 
EYÜP SABRİ AKSÜT ANISINA ÖZEL EK
 
ÇALIŞANLARIN HAKLARI

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

TMMOB, KANAL İSTANBUL’A İTİRAZ ETTİ



 
TMMOB kurumsal olarak, Kanal İstanbul Projesi’ne itirazını 2 Ocak 2020 tarihinde İstanbul Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’ne teslim etti. İtiraz dilekçesinde projenin üst düzey yetkililer tarafından dahi “çılgınlık” olarak nitelendirildiğine dikkat çekilerek, projenin ekolojik, ekonomik, sosyo-politik dengeyi geri dönülmez bir biçimde bozacağına vurgu yapıldı.
 

Marmara Bölgesi için yüzlerce bilim ve meslek insanı tarafından üniversite ve meslek odaları bünyesinden üretilen sayısız çalışmanın yok sayıldığına vurgu yapılan açıklamada, ÇED raporu eklerinde yer alan uyarıları ve önlemleri dahi göz ardı edilerek, bölgenin "Yeni İstanbul" adı altına yapılaşmaya açılmak istendiği belirtildi. Kanalın Marmara`nın ekolojik ve jeolojik olarak en hassas bölgesine kurulmak istendiğine değinilen dilekçede, güzergah üzerinde bulunan lagün ve kumul alanlar ile içme suyu ihtiyacının karşılayan Sazlıdere Barajı ve havzasının yok olacağı ifade edildi. Küçükçekmece Gölü`nden Sazlıdere Baraj Gölü`ne kadar uzanan sulak alanın göçmen kuşların üreme bölgesi olduğuna yer verilen dilekçede, "Bölge barındırdığı dere ve doğal topografyası nedeniyle çok önemli yer altı suyu ve bir yağmur suyu toplama havzası ve İstanbul`un en önemli ekolojik koridorudur" bilgisine yer verildi. ÇED raporuna göre projeden 824 bin kişinin etkileneceğinin hatırlatıldığı dilekçede, gerçek bir sosyo-ekonomik değerlendirme yapılmadığına vurgu yapıldı. Koruma kapsamındaki alanların yapılaşmaya açılacağına dikkat çekilen dilekçede, şöyle denildi: 

"Karadeniz`den Marmara Denizi`ne doğru akış sebebiyle Tatlısu akiferleri ve karasal eko sistem tuzlanacak, Karadeniz`deki tuzluluk değeri yüzde 0,17`lere çıkacak, sadece İstanbul ve çevresi değil, Trakya`ya kadar tatlı suların beslediği tarım alanları ve karasal ekosistem geri alınamaz şekilde bozulacak, yıkıma uğrayacak ve heyelan riski artacaktır."

Bölgeden çıkarılması beklenen 3 milyar metre küp (m3) hafriyatın 600 milyonunun kayaç olduğuna dikkat çekilen dilekçede, patlatılmaları sonucu açığa çıkan partiküllerin 5 yıl havada salınacağı ve canlılarda solunum problemlerine neden olacağına değinilerek, "100 yıllık ömür biçilen bu proje, kentte ve bölgede geri dönüşü neredeyse imkansız ekolojik hasarlara sebebiyet verecektir" ifadelerine yer verildi. Projede kullanılacak 70 milyon m3`lük beton için gerekli kum ve kireçtaşının temininin bile ekolojik yıkıma neden olacağına vurgu yapılan dilekçede, proje bölgesinde yer alan arkeolojik SİT alanlarına da dikkat çekildi.

İstanbul Boğazı`nın doğal yapısının gemi geçişlerinde güvenlik önlemleri alınabilmesine olanak sağladığına vurgu yapılan dilekçede, güvenlik önlemlerinin alınmamasın sadece 100 yıl ömür biçilen projenin temel gerekçelerinden biri olarak gösterilmesi eleştirildi. Boğaz genişliğinin dümen kilitlenmesi gibi teknik sorunlar yaşayan gemiler için kaçış ve zaman kazanma olanakları sağladığına da değinilen dilekçede, kanalda ise benzer teknik sorunların kaza ile sonuçlanmasının kaçınılmaz olduğu belirtildi. Kanalda kısıtlı manevra imkanlarına sahip petrol tankerlerinin tehdit oluşturabileceğine değinilen dilekçede, deprem anında da kanalın risk oluşturacağı söyle ifade edildi:

"Kanalın depremler sırasında olabilecek yanal ve düşey hareketlere karşı nasıl tepki vereceği hayati bir araştırma konusudur. Bu yapının deprem sırasında kayması, kırılması veya burulması çok büyük felaketlere neden olabilecektir. Kanal İstanbul ve çevresindeki diğer projeler etkisiyle ortaya çıkacak yeni yerleşim alanlarıyla birlikte nüfus yoğunluğu aşırı derecede artacak ve buna bağlı olarak olası bir depremin neden olacağı can ve mal kaybı riski de yükselecektir."

TMMOB`un Anayasal görevlerinin hatırlatıldığı dilekçe "Bilimsel niteliği olmayan söylemler ve varsayımlar üzerinden tartışmaya açılarak meşrulaştırılmaya çalışılan ‘İstanbul Kanalı`, tam anlamıyla coğrafik, ekolojik, ekonomik, sosyolojik, kentsel, kültürel kısacası yaşamsal bir yıkım ve felaket önerisidir. Derhal vazgeçilmeli ve gündemden düşürülmelidir" ifadeleriyle sonlandırıldı.



ALPASLAN GÜZELİŞ’İ ANIYORUZ...

14.07.2020
 


Çok Okunanlar


Okunma Sayısı: 86


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2020 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18


 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.