MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · ŞUBE Giriş Sayfası

 İZMİR ŞUBE

   · 

ŞUBE TARİHÇESİ

   · 

ŞUBE YÖNETİM KURULU

   · 

ŞUBE DENETÇİLERİ

   · 

ŞUBE ÇALIŞANLARI

   · 

KOMİSYONLAR

   · 

ÇALIŞMA PROGRAMI

   · 

ÇALIŞMA RAPORU

   · 

TEMSİLCİLİKLER

   · 

HABERLER

   · 

DUYURULAR

   · 

GÖRÜŞLER-RAPORLAR

   · 

BASIN AÇIKLAMALARI

   · 

YAZILI BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

GÖRSEL BASINDA ŞUBEMİZ

   · 

BASINDAN SEÇTİKLERİMİZ

   · 

YİTİRDİKLERİMİZ

   · 

EVLİLİK DUYURULARI

   · 

YENİ DOĞAN DUYURULARI

   · 

İŞ YAŞAMI DUYURULARI

   · 

MİSEM EĞİTİMLERİ

   · 

EĞİTİMLER

   · 

YENİ ÜYELİK

   · 

YAYIN SATIŞ LİSTESİ

   · 

HUKUKSAL ÇALIŞMALAR

   · 

İNDİRİM YAPAN KURULUŞLAR

   · 

İSTATİSTİKLER

 
Şube Kapsamındaki İller:

 AYDIN   İZMİR   MANİSA 
 

 

EMO İzmir Şubesi
Haber Bülteni
SAYI: 362

Tüm Sayılar

 
ŞUBE ETKİNLİK GÖRSELLERİ
 
HALDUN BÜYÜKDORA ANMA
 
EYÜP SABRİ AKSÜT ANISINA ÖZEL EK
 
ÇALIŞANLARIN HAKLARI

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

YEREL EĞİTİM ÇALIŞTAYI DÜZENLENDİ


HABER


 
Elektrik Mühendisleri Odası’nın (EMO) düzenleyeceği Eğitim Çalıştayı’na hazırlık çalışmaları kapsamında EMO İzmir Şubesi, 11 Aralık 2019 tarihinde yerel çalıştay düzenledi. İzmir’deki üniversitelerin bölüm başkanlarının katılımıyla düzenlenen çalıştayda, mühendislik eğitiminin geleceğine ilişkin fikir alışverişi yapılırken, EMO’nun düzenlediği meslek içi eğitimler ve sempozyum, kongre gibi bilimsel etkinliklerin önemine dikkat çekildi.
 

Yerel Eğitim Çalıştayı, 11 Aralık 2019 tarihinde EMO İzmir Şubesi Hizmet ve Eğitim Merkezi`nde gerçekleştirildi. EMO İzmir Şubesi Eğitim Komisyonu, EMO Meslek İçi Eğitim Merkezi (MİSEM) eğitmenlerinin katılımıyla gerçekleştirilen çalıştaya, Bakırçay Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Berkan Biçer, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr.  Enver Tatlıcıoğlu, İzmir Demokrasi Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Barış Bozkurt ve İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölüm Başkanı Doç. Dr. Savaş Şahin de katılım sağladı. "Unvan Sorunları", "Mühendislik Eğitimi ve Ders İçerikleri", "Seçmeli Dersler ve Bölüm Akreditasyonu, "Meslek İçi Eğitimler", "Meslek İçi Eğitim Sınav Sistemi" ve "Bölümlerin Alt Yapı Yetersizlikleri" gündem başlıklarıyla düzenlenen çalıştayın yöneticiliğini EMO İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Yazmanı Hacer Şekerci üstlendi.

Unvan Karmaşası
Çalıştayın başlangıcında EMO İzmir Şubesi Teknik Müdürü Ali Fuat Aydın tarafından unvanlara ilişkin bir bilgilendirme sunumu gerçekleştirildi. Bakanlıkların uygulamaları ile EMO`nun uygulamalarının kıyaslanarak anlatıldığı sunumda, YÖK`ün son eşdeğerlik kararlarına ilişkin bilgiler de yer aldı. EMO üyelerinin elektrik, elektrik-elektronik, elektronik, elektronik ve haberleşme, biyomedikal mühendisi olmak üzere farklı unvanları bulunduğunun hatırlatıldığı sunumda, YÖK`ün 2017`de elektronik ve haberleşme mühendislerinin elektrik-elektronik mühendislerine eşdeğer olduğuna ilişkin karar aldığı hatırlatıldı. YÖK tarafından elektrik-elektronik mühendisliğinin elektrik mühendisliğine eşdeğerliğine ilişkin başvuruların ise reddedildiği belirtildi. YÖK`ün kararının ardından EMO`nun elektrik-elektronik mühendislerinde olduğu gibi transkript incelemesiyle 1 kilovolt üstü yüksek gerilim tesisleri için elektronik ve haberleşme mühendislerine de belge vermeye başladığı kaydedildi. EMO`nun Serbest Müşavir Mühendislere (SMM) yönelik düzenlemelerinin meslek alanının bütünü için etkili olduğuna değinilen sunumda, EMO`nun belgelendirme çalışmalarına ilişkin ayrıntılı bilgiler yer aldı.

Sunumun ardından katılımcılar unvan sorunlarına ilişkin görüşlerini ifade ederken, çoğu bölümün Elektrik-Elektronik Mühendisliği adı taşımasına rağmen Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği ağırlıklı eğitim verdiğini belirttiler. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği kapsamında hangi derslerin verileceğine ilişkin mevzuatta ifadelerin yer almadığına değinilirken, iş bulma kolaylığı nedeniyle elektrik mühendisliğine bir yönelim olduğu ve elektrik ve elektronik mühendisliği öğrencilerinin EMO tarafından yapılan transkript incelemesinde aranılan derslere yoğun ilgi gösterdikleri belirtildi. Elektrik mühendisliği kapsamında verilen dersler için öğretim üyesi sıkıntısı çekildiğine dikkat çekilen toplantıda, laboratuvar açısından da sıkıntı olduğu belirtildi. Enerji Sistemleri Mühendisliği gibi farklı isimler adı altında yeni bölümler açıldığına da değinilen çalıştayda, geçmişte yüksek lisansta verilen unvanların lisans düzeyinde bölüm ismi haline getirildiğine dikkat çekildi. YÖK`ün diplomalara unvan yazmadığına değinen konuşmacılar, EMO`nun akademik bir kurul aracılığıyla transkript incelemesi yaparak unvan verebileceği ifade edildi. Öğrencilerin, EMO`nun yüksek gerilim alanında SMM olarak hizmet verecek mühendislerden transkript incelemesinde istediği derslerin bilinçsizce tercih edildiğine dikkat çekilen toplantıda, "imza yetkim olacakmış", "Bu dersleri almazsam mühendis olmuyormuşum" gibi söylemlerine sık rastlandığı belirtildi. "SMM dersleri" tabirlerinin oluştuğuna dikkat çekilen toplantıda, yüksek gerilim alanında çalışmayacak mühendis adaylarının da bilinçsizce bu derslere yöneldiği ifade edildi.

Mezunlar Arası Fark
Toplantının "Mühendislik Eğitimi ve Ders İçerikleri" başlıklı gündem maddesinde ise EMO İzmir Şubesi Örgütlenme Sekreteri Mustafa Serdar Çınarlı tarafından bilgilendirme sunumu gerçekleştirildi. Adayların, yatay ve dikey geçiş yöntemleriyle de merkezi sınavda ulaşamadıkları puanla öğrenci alan bölümlere girebildiklerine vurgu yapan Çınarlı, 2019 yılında merkezi sınavla öğrenci alan en yüksek puanlı elektrik-elektronik mühendisliği bölümüne son giren öğrencinin 538 puan alırken, kontenjanı dolan son bölüme ise 260 puanla öğrenci alındığını hatırlattı. YÖK`ün mühendislik bölümleri için belirlediği 300 binin altındaki tüm adayların elektrik-elektronik mühendisliği bölümlerine girebildiğine dikkat çeken Çınarlı, baraj dolayısıyla özellikle vakıf okullarındaki çok sayıda bölümün kontenjanı dolduramadığı belirtti. İlk 10 içinde yer alan öğrenciler ile ilk 300 binde bulunan öğrencilerin aynı unvanla mezun olacağına vurgu yapan Çınarlı, eksiklerin tamamlanabilmesi için EMO tarafından verilen meslek içi eğitimlerin önemine dikkat çekti. Selçuk Üniversitesi Teknoloji Fakültesi`ndeki sadece meslek lisesi çıkışlı adayların tercih edebileceği ikinci öğretim Elektrik-Elektrik Mühendisliği (M.T.O.K.) Bölümü`ne son giren adayın ikinci basamak sınavından Fizik ve Kimya`da 1 nete ulaşmadığı, Biyoloji`den ise net sayısının eksiye düştüğünü hatırlattı. Dikey geçiş sınavında sadece lise birincisi sınıf konularını kapsayan 60 Türkçe ve 60 Matematik sorusuyla seçme yapıldığını hatırlatan Çınarlı, "Temel fen bilgisi, matematik bilgisi üniversite sınavında belli bir sıralamayla test edilmemiş kişiler de farklı yollarla mühendislik unvanına sahip olabiliyorlar" diye konuştu. Ülke genelindeki 168 elektrik-elektronik mühendisliği bölümünden 41`inde profesör, 57`sinde doçent olmadığını kaydeden Çınarlı, akademik kadro yetersizliğine vurgu yaparak, bölümlerdeki akademisyen sayılarını katılımcılarla paylaştı. 

Kontenjan Artışları
Bölümlerin kontenjan artışına zorlandığını ve sayıların sürekli olarak yükseltildiğine dikkat çekilen toplantıda, aynı üniversitede düşük puanlı bir bölüme giren adayların da bir süre son kurum içi yatay geçiş yoluyla yüksek puanlı bölüme geçebildiği belirtildi. Yatay ve Dikey geçişler sonucunda aynı sınıfta hazır bulunuşluk düzeyi çok farklı öğrenci gruplarının oluşabildiğinin ifade edildiği toplantıda, yabancı öğrenci kontenjanlarıyla da sınıf içi eşitliğin bozulabildiği anlatıldı. Bölümün olumsuz görüş vermesine rağmen, dekanlık ve rektörlük tarafından kontenjan artışı yapılabildiğinin dile getirildiği toplantıda, alt yapı yetersizliği sorunlarının da etkisiyle eğitim kalitesinin düştüğü ifade edildi. Temel matematik gibi derslerin tüm düşük puanlı mühendislik bölümü öğrencileriyle birlikte yapılmak zorunda kalınmasının da bölüm derslerine olumsuz yansıdığının aktarıldığı toplantıda, YÖK`ün temel bilimler için yeterli kadro vermediği belirtildi. Kadro yetersizliğine vurgu yapılan toplantıda, mühendis kökenli olmayan çok sayıda akademisyenin hatta dekanın bulunduğu da ifade edildi. Kontenjanı doldurabilmek için aynı müfredatla "yapay zeka mühendisliği", "nano mühendislik" gibi popüler isimler adı altında bölümler kurulmaya çalışıldığına de değinilen toplantıda, temel mühendislik yerine iş ilanlarında yer alan kimi ifadelerden yola çıkarak yeni bölümler kurulması arayışı eleştirildi.

Oda-üniversite işbirliğinin önemine dikkat çeken akademisyenler, öğrencilerin uygulama bilgisini artırmak için Şubenin düzenlediği mesleğe hazırlık seminerleri, sempozyum, kongre ve çalıştayları takip ettiklerine vurgu yaptılar. EMO`nun koordinatörlüğünde her yıl bir üniversitenin ev sahipliğinde, İzmir‘deki tüm öğrencilerin katılımıyla etkinlikler düzenlenebileceği ifade edildi. Bölümlerin akreditasyon sürecindeki çalışmalarına ve seçmeli derslere ilişkin bilgilerin paylaşıldığı toplantıda, diğer gündem maddelerin ele alınması ve tartışmaların derinleştirilebilmesi için yeni toplantılar düzenlenmesi kararlaştırıldı.

 



ALPASLAN GÜZELİŞ’İ ANIYORUZ...

14.07.2020
 


Çok Okunanlar


Okunma Sayısı: 77


Tüm Haberler

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2020 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18


 
 
Key Yazılım Çözümleri A.Ş.