|
İstanbul Silivri açıklarında dün meydana gelen 5.7 şiddetindeki deprem sonrası insanlar büyük bir panik yaşarken, iletişim alt yapısının çökmesi, insanların birbirleriyle iletişim kuramamasını Radyo Özgür’e değerlendiren EMO Ankara Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Ömürhan Soysal, 2005’te Türk Telekom’un özelleştirilmesinin vahim sonuçlarının bugün yaşanan bir afetle gün yüzüne çıktığını belirterek, “Bu ülkenin yurttaşların vergileriyle birikimleriyle oluşturulan iletişim alt yapısı afet zamanlarında kullanılamayacaksa ne zaman kullanılacak?” dedi.
Radyo Özgür`de Nergis Demirkaya`nın hazırlayıp sunduğu "Özgür`de Güne Merhaba" programına telefonla bağlanan Ömürhan Soysal, yaşanan depremden dolayı İstanbullulara geçmiş olsun dileklerini iletti. Nergis Demirkaya`nın "Bugün yayınımızda en çok depremi konuştuk, depremde bilimin önemini bir kez daha kavradığımız tablo ile karşılaştık. Aslında depreme ne kadar hazır olmadığımızı ortaya koyan bir tablo ile karşı karşıyayız. İstanbul korkuttu. Depreme dair Odalar uyarılarda bulundular. Odalar bir sürü eksiğe dikkat çektiler. EMO olarak İstanbul depremini siz nasıl değerlendirdiniz? Nasıl bir uyarı sizce?" sorusunu yanıtlayan Ömürhan Soysal şöyle konuştu; " İstanbullu yurttaşlarımıza çok geçmiş olsun dileklerimi iletmek istiyorum. Biz meslek alanı olarak jeoloj, jeofizik, inşaat mühendislerinde olduğu gibi yapı stoğuna dair söz söyleyecek konumda değiliz. Daha çok yapı stoklarının tesisatlarına dair veya asıl meslek alanını doğrudan kesen Telekom alanına dair söyleyecek çok sözümüz var. Radyodan sizi dinlerken bir yandan da televizyonu takip ediyordum. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu canlı yayında az önce şunu söyledi, "1999 yılında İstanbul`da 479 toplanma alanı varken şu anda yani 2019 yılında 77 toplanma alanı varmış. 400`e yakın toplanma alanı imara açılmış. Aslında bu depremin sonuçları bağlamında ne kadar vahim bir gerçekle karşı karşıya olduğumuzu gösteriyor. Bu konuda bizim meslek alanımızı doğrudan kesen alan iletişim alt yapısı alanı. Depremden sonra bu konuda çok fazla şikayet aldık. Telekom alt yapısı çöktüğü için Telekom şebekesini kullanan yurttaşlarımız iletişim kanallarını kullanamadılar. 2005 yılında Telekomu`un özelleştirilmesi sürecinde her hangi bir doğal afet söz konusu olduğunda bu ülkenin iletişim alt yapısının ne kadar önemli olduğu konusu da uzun uzun tartışılmıştı. İletişim alt yapısının İstanbul`da dün yaşanan depremle karşı karşıya kalındığında yurttaşlara ulaşmak için çok kritik öneme sahip olduğunu 99 Marmara Depremi`nde gördük. Telekom özelleştirildi ve kamuoyuna denildi ki ‘özel olacak güzel olacak. Telekom`u 4,5-5 milyar dolara satıyoruz bize gelir de sağlayacak." Geldiğimiz durum ortada. Bir doğal afette hiçbir şekilde kullanamayacağımız Telekom alt yapısıyla karşı karşıyayız. Bu ülkenin yurttaşların vergileriyle birikimleriyle oluşturulan iletişim alt yapısı afet zamanlarında kullanılamayacaksa ne zaman kullanılacak? Hakikatten çok vahim bir durum. Deprem olmadan deprem gerçeğini hatırlamak gibi bir erdeme sahip değiliz."
|
|
|